Mijn zoontje doet sltijd moeilijk met het laatste flesje, papjes vind hij wel lekker maar het gaatje van de speen is te klein. Hij heeft speen nr4 van de dr brown fles maar die vezels gaan niet door het gaatje heen terwijl het de speen is bedoelt voor pap. Een ander flesje accepteerd hij niet, ik heb de avent geprobeerd maar die speen heeft een andere vorm waardoor hij hem niet wil Mag je het gaatje van de speen groter maken en hoe?
Wat voor pap stop je dan in een fles? Pap die geschikt is voor fles moet echt door een nummer 4 speen kunnen hoor! Is het niet per ongeluk lepelpap die je gebruikt? Gat groter maken is riskant, kinderen kunnen zich lelijk verslikken in papflessen met de grote gaten.
Nee het kan ook echt in flesjes. Het volkoren papje van bambix gaat niet door die speen, de melk zelf wel maar er zitten kleine vezeltjes in die niet door het gaatje kunnen en het dus verstoppen. Bij de speen van avent gaat het erdoor alsof het niks is maar dat is een brede speen en die wil dylan niet, hij wil die van dr brown en dat gaatje stelt niks voor
Je kan een difrax speen (bijv papspeen of 3-standenspeen) op de smalle variant van dr brownsfles zetten. Ik gaf overigens pap van het lepeltje.
heb nog nooit een speen gevonden die geen problemen gaf met pap.. Heb het dus ook nooit door gezet pap geven. Maar je kunt wel de speen wat groter maken. Een minirondje maken zo dat de vezels er wel door heen kunnen even testen. En anders de pap iets dunner geven.
Onze zoon dronk destijds goed op de (oude) flessen van Avent, daar de 3 standenspeen van met pap. Maar die fles moet je kindje wel accepteren. Onze dochter accepteerde die fles dus absoluut niet en de 3 standen speen van Difrax vind ik lastig. Zo lastig dat ik onze dochter nooit een papfles heb gegeven
het ligt niet aan de speen hoor. het ligt aan de dr. brown fles zelf. pap is gewoon te dik om door het ventiel te heen te gaan. hier hetzelfde probleem daarom geef ik het met een lepel. maar als we haast hebben is een papfles wel makkelijk dus ga nu maar overstappen op een difraxfles met speen van dr. brown want de spenen van difrax accepteerd hij niet.