Hallo, Ik ben even alleen maar nieuwsgierig: Kun je Nutrilon Standaard 2 ook koud geven bij bijvoorbeeld een boterham? Of moet dit altijd warm zijn... Wellicht handig om alvast te laten wennen aan het drinken van melk uit een (tuit)beker i.p.v. uit de fles. Vanaf welke leeftijd deden jullie dit? Groeten Wen
Ja hoor, kan prima. Mijn dochter dronk op een gegeven moment haar gekolfde melk ook gewoon koud uit de koelkast. Hou er wel rekening mee dat het poeder het beste oplost in heet water, met koud water kun je meer klontjes hebben.
Ik ken iemand die vanaf het begin al koud gaf. Wist niet dat een flesje warm gemaakt moest worden. Kindje is nu groot dus nee hoor kan gewoon.
Vanaf hoeveel maanden hebben jullie zeg maar een broodmaaltijd gegeven met daarbij een beker melk? Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden en volgens het cb zou ik hem nu in de ochtend ook al brood kunnen geven met daarbij melk in zijn beker, maar ben zo bang dat hij die melk dan niet helemaal op drinkt omdat hij uit die beker niet zo goed drinkt als uit de fles.
Wat je kunt doen is eerst de beker aan bieden en daaruit laten drinken. Als er teveel over blijft dat (later) aanbieden in de fles?
Wij gaven inderdaad een boterham met opvolgmelk, weliswaar warm maar tegen de tijd dat de boterham op was, was de melk ook allang koud. Melk inderdaad in een tuitbeker gegeven, oefenen met een open beker deden we ook maar dan tussendoor met water. Hier ook nog een tijd pap gegeven met een lepel, is ook een optie.
Thanks voor de reacties. We zijn sinds dit weekend begonnen met zijn middag fles in een beker tegelijk te geven met zijn boterham. Hij drinkt dan ongeveer 100 ml en de rest krijgt hij in zijn fles en die drinkt hij dan (zo goed als) leeg. Dus gaat eigenlijk heel erg goed! Mama is weer trots...maar wat gaat het toch ongelofelijk snel!