en weer een vriendin zwanger

Discussion in 'Zwanger worden' started by naomi32, Dec 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naomi32

naomi32 Actief lid

Nov 10, 2006
    352
    0
    0
    ik werd daarnet gebeld door een "vriendin" ( eigenlijk meer een kennis) dat ze 6 weken zwanger is ...
    ik deed natuurlijk heel enthousiast maar de tranen liepen over mijn wangen.. :cry:

ik weet wel dat ik pas 7 maanden bezig ben en dat dat heel normaal is maar de laatste tijd lijkt iedereen wel zomaar zwanger te worden zonder enige moeite ervoor te doen
    ik voel me op dit moment zo leeg en heb echt het gevoel alsof niemand me begrijpt, ik mailde m`n zus en die zei, ach joh jou tijd komt nog wel
    maar dat wil ik gewoon niet horen, dat is zo makkelijk gezegd :(

die vriendin - die ik het liefste voorlopig niet wil spreken of zien puur om mezelf te beschermen- zei nog"eigenlijk is ons leven er nog niet voor ingericht maar het is van harte welkom"
    het is zo verrekte moeilijk om echt enthousiast te doen, terwijl ik het haar niet misgun , maar waarom dan toch dat jaloerse gevoel? bah, soms vind ik mezelf echt onuitstaanbaar.. :evil:

hoe gaan jullie hier nou mee om? hebben jullie geen moeite om zwangere collega`s vriendinnen kennissen te ontmoeten bellen en interesse te tonen?

2. Bibu

Bibu Fanatiek lid

Nov 18, 2006
    1,496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Ik heb zelf 2 zwangere zussen en denk soms ook wel eens bij het bekijken van de echo foto`s waarom wij nog niet ?
    Natuurlijk gunnen wij iedereen om ons heen een kindje. Probeer er niet teveel bij stil te staan en ook al is het niet leuk je zus heeft een beetje gelijk, onze tijd komt nog wel en dat kan best al snel zijn !

Knuffel, Bibu !

3. Niet meer actief

ja had ik ook hoor met mijn schoonzusje maar ik was ook wel enthosiast voor hun maar diep in mijn hart kon ik wel janken..... gewoon van jaloersig heid en zij zei toen ook , 'ja mocht ook wel een keer we zijn al vijf maanden bezig'...
    Toen dacht ik vijf maanden!? Ikke 11,5maanden!?
    En dat weet ze ....
    En een kennis is per ongeluk zwanger geworden en doe rookt en drinkt gewoon nog door ondanks dat ze zwanger is... interresseert haar niks.
    Dan denk ik doe mij dat kind maar dan in mijn buik!
    Ja toch? Heel veel sterkte en het is wel waar jou tijd komt nog wel (SNEL) hopelijk voor je !
    Voor ons allebei! Laat je zelf eens pendelen dat is leuk! Heb ik ook gedaan en zie hieronder, ben benieuwd of het uitkomt!

Dikke kus Swiggy!

4. hoi Naomi!

Ik persoonlijk heb er geen moeite mee terwijl het bij ons ook niet van een leie dakje gaat. Maar iedereen is nu eenmaal anders en ik heb geleerd om voor iedereen oprecht blij te zijn. Ontwijken is voor mij geen optie. Wat je een ander gunt krijg je terug.

Ik weet niet of je er wat aan hebt,m aar het gaat om jullie niet om anderen, fixeer jezelf dus niet op anderen. Je lichaam lijdt hieronder en maakt het niet makkelijker!

Veel succes, liefs Sophia

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gister vertelde ook een vriendin van me dat ze zwanger is (10 weken) maar ze had er heel veel moeite mee om het me tevertellen zei ze al.
    ik zei al heb liever dat je het gewoon verteld,ben heus wel blij voor dr ,,ik zei al beter zo snel dan net als wij nu al 15 maanden bezig

6. Niet meer actief

ook ik weet er alles van.In twee weken tijd twee mensen die me heel na staan zwanger!tja is hard en geeft dubbele gevoelens maar probeer ook echt te bedenken dat onze tijd ook wel een keer komt!ok af en toe heb ik wel ff een dipje en loop ik ff te snotteren maar ooit komt voor ons de tijd ook(hopen we dan maar)

liefs

7. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Zoals ik dus al in dat andere topic had verteld, is mijn schoonzusje pril zwanger. (vriendin van broertje van mijn vriend) Net een paar maandjes gestopt met de pil en nu 'al' zwanger.
    Nu had ik haar gefeliciteerd en erbij gezegd dat ik het er wel een beetje moeilijk mee had, omdat wij al langere tijd bezig zijn en het niet zo wil vlotten. Dat begreep ze... meteen er achteraan zei ze: Ik heb schoonpa aan het huilen gekregen. *STEEK! EN BEDANKT!*
    Zelfs het broertje van mijn vriend ziet het als een competitie... echt heeeel kinderachtig. Hij had tegen mijn vriend gezegd op de zaak (werken bij hetzelfde bedrijf) "Ik heb gewonnen!"
    Mijn vriend wilde hem wel tegen zijn kop rossen!
    Dit is toch niet normaal meer? Die mensen zijn echt ziekelijk een wedstrijdje aan het doen met ons... echt kinderachtig.
    Kerstavond 'moeten' we bij schoonouders gaan eten en ik zie er vreselijk tegenop om die zelfingenome koppen onder ogen te komen... BAH!
    Ik wil ineens helemaal geen tante meer worden!

8. Niet meer actief

ja! Daar heb je helemaal gelijk aan Sonja!

Ik gun het anderen ook echt hoor maar sommigen kunnen zo verschrikkelijk of overdreven makkenlijk erover doen of zoals mijn schoonzusje die daoet alsof het super heilig is.... alsjeblieft zeg!

Ik was ook echt oprecht blij voor hun maar thuis ga je nadenken en denk je van wat 5maanden kom maar eens in mijn schoenen staan dan praat je wel anders! :cry: :cry:

Maar ja dat is ieder voor zich! Ik begrijp die jaloersigheid gevoelens heel goed maar ik kan ook wel een schild om me heen bouwen en blij zijn voor anderen en het zo ook echt gunnen! Toch lief dat jou vrienddin het zo tactvol wilde vertellen, ze had ook wel heel lomp het kunnen zeggen.

Dikke Kus Swiggy ;)

9. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Pfff Realtjuh.....wat kan ik me dat goed voorstellen.....Ik ken iemand die een keer zei: wil je mijn man even lenen, die hefet super zaad! Hoe durf je! (overigens is mijn man getest en die heeft ook super zaad!). Alsof zwanger worden enkel te maken heeft met super zaad. Zo een opmerking kan je dus alleen maar verwachten van iemand die 2x meteen zwanger was en dus niet begrijpt dat het een hele ingewikkelde optelsom is om daadwerkelijk zwanger te worden (en te blijven)......

10. Niet meer actief

OOOOOOh Realtje, wat gemeen! Vreselijk zulke familieleden en vooral omdat jij gewoon eerlijk bent geweest en je open hebt gesteld door te zeggen dat jij er moeite mee had en gewoon glashard erover heen etteren!
    En zeggen van ik heb gewonnen! BELACHELIJK!
    Ik ken het hoor heb dat ook bij mijn schoonzusje!

Dikke Kus

11. Niet meer actief

hoi!
    Ik ben bijna 1 jr bezig en in het verleden ook een maand of 9 zonder resultaat geklust.(gelukkig maar, want dat is nu mijn ex, haha)
    Ik moet zeggen dat ik niet echt in een dip raak als ik van iemand anders hoor dat diegene zwanger is.Ik vind dat ik tot nu toe gewoon pech heb en ik zou gek worden als ik telkens in de stress zou schieten als ik hoor dat iemand zwanger is.
    Ik ga in januari naar de huisarts toe en dan hoor ik wel of er iets mis is of niet, probeer me daar nu nog niet gek mee te maken.
    Ik vind gewoon dat dat waar je lang om moet wachten het mooist is! ;)
    ps(Maar ik geef toe dat ik me wel kapot irriteer aan 'ongelukjes' en vrouwen die erg slecht voor zichzelf zorgen als ze zwanger zijn, roken etc..)

12. Niet meer actief

Realtjuh, ik begrijp heel goed wat je bedoel!
    Ik heb een collega die moest en zou een kind hebben.Na 3 mnd proberen kreeg ze te horen dat een andere collega zwanger was.Huilen dat ze deed!(vond ik een beetje overdreven, maar goed dat is mijn mening)
    Uiteindelijk is ze na 7 mnd zwanger geraakt (het was echt een obsessie voor haar.
    Een paar dgn geleden was ze op het werk met haar vriend en we hadden het over zwanger raken.Zegt ze tegen haar vriend:'Haar man kan niet raak schieten, haha!Misschien moet jij het eens voordoen!' en ook zei ze, klapperrrr van de week:'Je moet er niet zoveel mee bezig zijn!'
    Excuse me?!Moet je horen wie het zegt!
    Zoveel ben ik er niet mee bezig, maar ik was behoorlijk pissig!

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hoi meiden :)

Wat kunnen sommige toch hard zijn, zo gevoelloos (die denken ook echt niet na voordat ze ieds zeggen)

Realtjuh meid ik heb er geen woorden voor, een competitie strijt!
    Maar kom op he, laat je niet kisten hoor ;)

jessica

14. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi carmen

Ja het is toch wat he, net wat ik tegen realtjuh schreef die denk dus echt niet na :)
    Was voor haar echt een obsessie, en dan doodleuk zeggen haar man kan niet raak schieten :)
    Dan zit er echt een steekje los hoor :)
    Gevoelloos kreng...

jessica

15. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Het gaat mij helemaal niet om een strijd ofzo, maar zo bestempelen hun het dus wel... en DAT doet pas zeer.
    Ik gun ze natuurlijk wel een kleine, maar op deze manier dus echt niet. Niet als ze constant zo gaan doen. Echt zo van: sliep-uit-slieep-uit, alle kindjes lachen je uit!.. brrrr...

Wij gaan hier gewoon door hoor.. het komt vanzelf wel, daar ben ik niet bang voor.
    Wat ik wel erg cool vind: mijn vriend vertelde zomaar tussen neus en lippen door, dattie een afspraak heeft gemaakt bij de HA om zich te laten testen... voor zijn eigen gemoedsrust, omdat hij op 12-jarige leeftijd 'daaraan' is geopereerd. Ze zeiden toen dat er geen gevolgen aanzaten, omdat ze er op tijd bij waren (wat er precies was weet ik niet), maar daar begint hij nu dus aan te twijfelen.
    Maar echt, zomaar uit het niets... hij had het niet eens met mij overlegd! Lief he!

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    [/quote]Het gaat mij helemaal niet om een strijd ofzo, maar zo bestempelen hun het dus wel... en DAT doet pas zeer.
    Ik gun ze natuurlijk wel een kleine, maar op deze manier dus echt niet. Niet als ze constant zo gaan doen. Echt zo van: sliep-uit-slieep-uit, alle kindjes lachen je uit!.. brrrr...[/quote]

Echt kinderachtig hoor.
    Begrijp je helemaal, tuurlijk doet dat zeer!
    En indd echt lief van je vriend, hoop maar dat alles goed komt en dat jullie ook een lief kindje in je armen zullen hebben :)

jessica

17. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

Aug 23, 2006
    1,714
    0
    0
    zuid holland
    He meis, wat rot voor je.. Leef echt met je mee. :(
    Soms zou je het liefst onder een steen (of dekentje,is zachter) kruipen en er een hele lange tijd blijven :)

Heb zelf een collega bij wie het de 1e keer gelijk raak was, zij
    gaat er nu van uit dat wij nog niet begonnen zijn omdat het nog niet raak is. Alsof het bij iedereen zo makkelijk zou gaan!
    Was het maar zo'n feest... ;) Heel veel sterkte lieverd.

dikke knuf daantje

18. naomi32

naomi32 Actief lid

Nov 10, 2006
    352
    0
    0
    erg he die mensen die denken dat het een wedstrijdje is of dat het allemaal heel normaal is

mijn zus zei afgelopen weekend, januari gaan we voor de vierde maar ja, gelukkig hebben wij er niet veel voor nodig, in februari zal ik wel weer zwanger zijn! ( zij is drie keer in 1 keer zwanger geraakt) op dat moment haatte ik haar, dat ze zoiets zei waar heel de familie bij zat en zij weet van heel mijn situatie af , het ergste was nog dat iedereen er om moest lachen (incl moeder en vader) tja erg grappig allemaal..
    Zij NEMEN er gewoon een kind bij.......zij beseffen echt niet dat het echt een wonder is om zwanger te raken en dat vind ik best wel eens jammer

en dan vandaag dit nieuws.....zucht..........
    maar gelukkig begrijp ik uit de reacties dat de meesten van jullie er zo over denken, en jullie begrijpen mij tenminste!

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Precies daan!
    Sommige hebben zoieds van ik wil een kind!
    Een kind neem je niet, dat krijg je(alsof je naar de winkel gaat om een kind te kopen!)
    Was het maar zo makkelijk, tuurlijk er zijn er zat waar het indd snel gaat maar je moet maar altijd afwachten.

jessica

[/u]

20. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

Aug 23, 2006
    1,714
    0
    0
    zuid holland
    Zo zie je maar, we zijn er niet voor niets hier voor je..
    Is altijd lekker om even je gal te spuwen!

Maare meis, probeer je niet te druk te maken, je zit in je "klusperiode" en volgens mij kan stress niet echt goed zijn voor je ;)
    Weet echt hoe moeilijk het is maar probeer een beetje positief te blijven...
    Niet boos worden hoor dat ik dat zeg :oops:

Dikke knuf Daantje

Share This Page