Hallo hier een vraag... na ons bezoek aan het cb is gezegd dat we na 1 jaar vit. D moeten bijgeven als we gewone melk gingen geven. Dus ik heb vit. D gehaald van het merk Dagravit. Hier staat op dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid 13 druppen is. Zij gaven echter aan dat ze 5 druppen per dag moeten hebben. Is de hoeveelheid per merk misschien verschillend? Want nu weet ik het even niet meer... Wie o wie weet dit, of heeft het zelfde dilemma? Grtz AROS
Hmmm geen idee maar ik heb het merk davitamon en dan zijn wel 5 druppels per dag. Anders moet je gewoon ff het CB bellen.
Hoi, Op http://www.dagravitkidsxtra.nl/pictures ... 2_jaar.pdf kun je de bijsluiter van Dagravit lezen. Hierin kun je lezen dat je inderdaad 13 druppels per dag moet geven. Een dosis van 13 druppels bevat 5 microgram vitamine D3 en dat is 100% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid. Dagravit bevat ook probiotica, misschien dat dit de reden is dat je meer druppels moet geven? Dus 5 druppels van een ander merk bevat dezelfde hoeveelheid vitamine D3 als 13 druppels Dagravit...
Blijkbaar is het toch wel per merk verschillend, want ik heb druppels van de DA en ik moet 2 druppels per dag geven .
oh dank jullie wel voor jullie antwoorden! Ik zie nu dat er meer merken zijn, en het verschilt dus echt in hoeveelheid! Nogmaals bedankt!
Bij Davitamon staat op de achterkant van het flesje 5 tot 10 druppels. Dat is afhankelijk van hoe donker je kindje is en hoevaak hij/zij buiten komt. Ik geef 7 druppels.
mmm mij is verteld dat ik geen druppels meer hoef te geven..ze krijgt genoeg binnen via de voeding.... ben er dus ook al maanden mee gestopt