Hoi! Wie kan mij zeggen wat de symptomen zijn van overvoeding? Mijn zoontje is 14 wkn en drinkt 180+6.. Tot voor kort dronk hij erg slecht. Sinds een week drinkt hij echt alles wat los en vast zit zeg maar Hij heeft sinds een dag of 2 erg dunne ontlasting. Echt water.. 1 x per dag een mega luier! Vandaag kon t niet eens in de luier, alles zat onder. Is dit overvoeding of zou hij een buikgriepje hebben. Net dronk hij z'n fles niet leeg, 80 cc laten staan. Ik weet t niet zo goed, buikgriep kan want me vriend en ik hebben t allebei gehad vorige week. Fat zou de reden kunnen zijn dat hij net veel liet staan. Of overvoeding en dat hij nu aangeeft propvol te zitten.. Hij weegt 5720. Ik hoor t graag!
Het kan een vleugje buikgriep zijn. Maar overvoeding toont zich aan als hij niet alles opdrinkt. Ik vind 180/6 ook best veel voor zijn leeftijd. Is het geen idee hem vaker kleinere flesjes aan te bieden?
Lijkt mij eerder buikgriep. Bij overvoeding zou hij denk ik eerder gaan overgeven of zo... Zeker als jullie ook beiden buikgriep hebben gehad klinkt dat wel aannemelijk! Probeer hem anders wat vaker kleinere beetjes te geven als hij niet alles wil drinken. Bij aanhoudende diarree moet hij zeker wel genoeg vocht binnen krijgt...
je kindje geeft zelf aan wat hij nodig is, overvoeden kan wel maar dat zal je snel merken, dat komt er weer uit ik vind wel dat je hem veel voeding geeft per keer. kan je niet wat vaker kleinere flesjes geven?
Bij overvoeding zie ik echt een kindje voor me wat duidelijk aangeeft geen eten meer te willen en een ouder die hem/haar dwingt alles op te eten/drinken. Je schrijft dat hij tot voor kort slecht dronk maar nu in eens wel goed drinkt (niet over een liter kunstvoeding per dag uitkomen). Klinkt alsof hij even aan het bij bunkeren is. Wat hier altijd resulteerde in een groeispurt. De diarree klinkt mij meer als een buikgriepje in de oren (of als het ook zuur ruikt aan doorkomende tanden) En juist met de diarree is het goed als hij/zij voldoende vocht binnen krijgt. Gewoon proberen te ontspannen, drinkt hij zijn fles leeg is het prima en laat hij wat staan is het ook goed (schijnbaar geen honger meer). Als hij koorts krijgt zou ik er wel even een belletje naar de huisarts aan wagen.
Bedankt voor jullie antwoorden! Vannacht wilde hij niet drinken wel echt heel waterige ontlasting.. Vanmorgen had hij niet geplast maar net wel gelukkig. Ik hou t goed in de gaten! Is t echt veel 180+6? Ik gaf eerst minder maar had hij geen genoeg meer aan. Cb gaf aan dat ik mocht ophogen naar dit.. Hij doet t er verder goed op, groeit goed en slaapt ook goed! Gr
Mijn beide meisjes dronken met 3 maanden ook 5 x 180+6. Dit dronken ze tot 6 maanden. Ik voedde op verzoek, gaf daarvoor borstvoeding, ook 5 voedingen. Lijkt mij een prima hoeveelheid.