Hallo! Mijn zoontje(14 weken, 4 weken terug bijna 6 kg) drinkt de afgelopen 2 dagen erg slecht. Hij zit nu amper aan 500 ml terwijl hij normaal wel op 6 voedingen van 120 ml tot 150 ml zit over een dag. Soms wil hij nog een 7e. Hij komt normaal om de 3 uur, om de 4 uur lukt hem echt nog niet. Hij heeft verborgen reflux en krijgt daar medicatie voor, ik heb wel het idee dat hij daarom vaker kleine voedingen wil. Hij krijgt een mix borst en flesvoeding van begin af aan, het grootste deel is BV en ik meng het meestal met 30 ml kv dat er 150 ml in zijn flesje zit. BV live lukte niet, kolf volledig en red het meestal net niet om hem volledig BV te geven. Nou, mijn verhaal wordt steeds ingewikkelder zo. De kern: Ik wil graag weten hoeveel mijn zoontje móet drinken, moet ik hem "dwingen" als het niet lukt? Wanneer is hij uitgedroogd?? Wat zijn alarmsignalen waar we op moeten letten?? Alvast bedankt!! Groetjes, Sophie
Hoi Sophie, Het is fijn als je zoontje zeker 500 ml per dag kan drinken. Het is belangrijk om in de gaten te houden dat hij voldoende blijft plassen en goed alert is. Als je enigzins twijfelt dan is het altijd fijn de dokter even te bellen. Veel kindjes hebben overigens soms periodes waarin het drinken lastiger gaat. Dat kan bijvoorbeeld door een verkoudheid komen. Het wordt vaak snel weer wat beter. Succes! Groetjes Linda
Dank voor je reactie. Het is inderdaad al iets beter en hij is ook verkouden. Hij komt steeds in ieder geval aan de 500, gister weer bijna 800 maar vanmorgen weer even minder.