Hongerige baby van 3 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door EdN, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Mijn zoontje is nu bijna 3 weken oud en sinds een paar dagen is hij ontzettend hongerig! Hij kreeg in principe om de 4 uur een fles van 100 cc, maar omdat hij steeds eerder om eten vroeg zijn we hem om de 3 uur 90 cc gaan geven. Hij drinkt die fles echter steeds tot de laatste druppel op (hij likt nog net de speen niet uit ;)) en komt dan na 2 uur vaak alweer.

We zijn hem daarom toch maar weer wat meer gaan geven en maken nu steeds 120 cc, waar hij variƫrend 90 tot 120 cc van leegdrinkt. Nu zit er ook gewoon weer minimaal 3 uur tussen zijn voedingen, en meestal zelfs 4 uur. En hij lijkt erg tevreden. Maar nu ben ik toch een beetje bang dat we hem te veel geven. Is het een probleem om hem zoveel te geven? Bij zijn geboorte woog hij 2840 g en hij is sindsdien volgens mij redelijk wat aangekomen, maar doordat we nog niet bij het cb zijn geweest weet ik niet wat zijn exacte gewicht nu is.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Het is wel belangrijk om je aan de maximale hoeveelheid voeding te houden die wordt aangegeven bij het gewicht van een kindje. Een keertje iets meer geven is niet zo erg hoor, maar op de lange termijn is het wel belangrijk om dat aan te houden. Je kunt vaak op het CB extra langskomen om even te wegen. Daarnaast is het belangrijk dat je kindje 15-20 minuten over een flesje drinkt. Lukt dat niet dan kan een kleinere speen helpen of de voeding dikker maken met nutriton.

Groetjes eveline

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ja, hij doet er ook echt wel minimaal en kwartier over, we hebben de speen gelijk in het begin al aangepast, want toen gutste alles langs zijn wangetjes. Maar ik zal deze week idd langs het cb gaan om hemt te wegen. Bedankt!

Deel Deze Pagina