Hoi Siem is nu 9,5 wk, 6 kg ongeveer Hij drinkt nu 2 weken 07:00 180+6 11:00 150+5 15:00 150+5 19:00 180+6 22:00/23:00 180+6 hier drinkt hij 90-150 varierend op en moeten we hem wakker maken, hij slaapt na de fles van 19:00 niet, huiluurtje en valt dan rond 21:30 in slaap. Laatste paar avonden dan krijgen we hem amper wakker en drinkt hij maar 50 cc gemiddeld. Ik vind het steeds jammer om hem wakker te maken, maar de fles van 19:00 lijkt me te vroeg om helemaal door de nacht te gaan... Wat kan ik doen?
Gewoon, niet wakker maken! Je verstoort het slaapritme als je hem daarin onderbreekt. Sommige kinderen slapen prima zo vroeg, anderen weer wat minder. Misschien wordt hij uit zichzelf 's nachts een keer wakker, maar dat is dan voor hem veel prettiger omdat hij niet wordt gewekt, omdat jij hem graag wilt laten drinken. Klokje rond is best vroeg op deze leeftijd, maar het kan zeker.
Dat klokje rond slapen op deze leeftijd kan, daar zijn wij getuigen van! Onze meid sliep ook al heel erg snel door en klokje rond. Ik zou hem gewoon lekker laten slapen en het er op aan laten komen. Ze worden vanzelf wakker als ze honger krijgen
Geef hem dan om 21.00 120+4 na/tijdens zijn huiluurtje. Dan is hij vaak al wat moe en heb je kans dat hij tijdens dat kleine flesje al in slaap valt.
Gewoon zo als je het nu doet behalve die laatste fles. hij krijgt dan genoeg binnen toch? Je zegt zelf dat hij de laatste fles nu maar 50 CC drinkt dus dan is het verschil ook niet zo groot als je dat niet geeft.
Ik ga rond die leeftijd 5 flessen maar gewoon wat dichter op elkaar. Ik tankte hem af voor de nacht 7.00 11.00 14.00 17.00 20.00
Ik gaf mijn zoontje (ook siem) toen ook nog 5 flessen. Maakte hem altijd wakker rond 11 uur. Hij is nu 17 weken en pas vorige week gestopt met laatste fles. Heb die overigens niet afgebouwd maar gewoo n ineens weggelaten. Sliep toen van 8 tot 7. Je kan gewoon proberen die laatste fles niet te geven. Als hij snachts wakker wordt is hij er nog niet aan toe om de laatste fles te laten vallen. Groetjes
Gewoon hem zelf laten komen. Wakker maken hoeft op deze leeftijd echt niet. Het is natuurlijker voor hem om in de nacht te drinken als hij honger heeft dan dat jij hem steeds wakker maakt. Zeker omdat hij er maar zo weinig van drinkt,hij geeft al aan: ik wil hem niet. Klokjerond slapen kan ook best. Wacht gewoon af wat hij doet als je die laatste fles weglaat.
Thnx... Ben even op weeguurtje cb geweest en daar ook ff aangekaard. Mag idd gaan kijken of hij mss 4x180+6 opdrinkt en dan naar een schema van 07/08 - 12/13 - 16/17 - 20/21 Siem geeft wel aan wat ie wil... En hoef me niet echt op de regel gewicht x150 te houden, hij is nu 6,4 kg en heeft genoeg reserves....