Pepti, nutriton, poepen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door corina1989, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Mijn dochter M.aaike krijgt nu sinds ongeveer een maand Nutrilon Pepti. We zijn hierop overgegaan op advies van de KA, na lange tijd onrust en op den duur zelfs gillen na de fles en overstrekken.
    Na de 1e fles spuugde ze enorm veel. Ze kreeg hiervoor Omneo (ook vanwege moeizame ontlasting), dus grote verschillen in dikte van de voeding.
    Op advies CB doe ik nu Nutriton (jbpm van kruidvat) door de fles. 1 volle maatschep en het lijkt goed te gaan.

Maar nu gaat het poepen al een week niet fijn. Er zit nu vaak 4 a 5 dagen tussen en ze lijkt dan ook echt last te hebben van de buik. Vanochtend heb ik de HA gebeld, want M.aaike liet nu ook de helft van de fles staan (tot 2x toe). Op advies van hem een microlax klysma (halve) gegeven en gelijk héél goed resultaat. De ontlasting was niet erg dik (geen keutels). Een beetje klei-achtig en groenig.

Kan dit komen door de jbpm? Is dan pure jbpm beter?
    Morgen word ik sowieso terug gebeld door de wijkvpk van het CB en zal het dan ook met haar even kortsluiten. Maar misschien zijn er mensen met ervaringen?

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Onze dochter is van borst naar fles over gegaan en vanwege het spugen hebben we de flesjes kleiner gemaakt. Hielp niet, dus toen nutriton erbij gedaan. Dit hielp wel, maar na een aantal dagen begon ze dezelfde klachten te krijgen als jou dochter. Nu krijgt ze kleine flesjes (dr brown) zonder nutriton. Dit gaat super! Ontlasting iedere 2/3 dagen zonder pijn en alleen maar een mondje terug ipv de halve fles!

3. Maia

Maia Niet meer actief

ja hoor, als je kunt zou ik jbpm van natufood gaan proberen. Tim kreeg ook enorme problemen van jbpm en pas toen we overgingen op de pure variant was dat minder. Hij kreeg vanaf 1 maand oud forlax i.v.m. enorme verstopping door jbpm, tot vorige week, omdat we nu maar 3 flessen geven met een klein beetje jbpm en dat dus niet meer voor problemen zorgt.

4. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    #4 corina1989, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
    Bedankt voor de reacties.

Ik heb gisteren een flesje gegeven zonder jbpm, even kijken hoe dat gaat. Maar gelijk regelmatig een mondje terug geven. Niet enorme hoeveelheden. Zelfs een uur na de fles spuugde ze nog iets.
    We geven nu wat minder jbpm en twijfel nu erg om de pure versie te kopen.
    M.aaike krijgt nu trouwens 4x 160/5 (10cc extra water) en 1x 180/6 (voor de nacht). Ze woog 2 weken geleden 6250gr.

5. Martine1979

Martine1979 Nieuw lid

12 jun 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha, ook hier hetzelfde probleem met jbpm! Krampen, overstrekken etc... Gestopt met jbbm (heeft ook geen voedingswaarde, maakt alleen maar dik en die kleine van mij is al geen grote drinker). Ik neem het spugen voor lief. Ook ik gebruik Dr. Brown, eerst speen 1 en met 13 weken ongeveer speen 2. Ik hoop dat je hier iets aan hebt! (ps ik ben begonnen met Pepti maar na 2 weken overgeschakeld omdat alle klachten terugkwamen. De eerste 2 weken gingen super, Pepti was alleen niet "zwaar" genoeg).

Deel Deze Pagina