Beste voedingsdeskundige, Onze zoon van vandaag precies 4 weken oud is erg hongerig. Komt echt om de 3 uur voor zijn voeding, meestal begint hij na 2 / 2,5 uur al te krijsen voor zijn voeding. Ook in de nacht komt hij om de 3 uur, heel soms zit er 3,5 of 4 uur tussen. Hij krijgt nu overdag 90 cc met 3 schepjes nutrilon standaard. De laatste avond fles (meestal rond 23.00/23.30 uur) geven we 110 (120 cc met 4 schepjes, we gooien dan wat uit de fles zodat we op 110 komen). Hij zit dus over de gehele dag nog op 7 flessen. Wat raad jij ons aan? Meer voeding en dan een fles minder, dus 6 voedingen per dag? Donderdag moeten we naar het consultatiebureau, zou het daar ook even overleggen. Alvast bedankt. Groetjes, Nathalie
Hallo, Het is goed om ook op het drinktempo te letten. Hoe is het drinktempo van je zoon? Een goed drinktempo is 15-20 minuten per fles. Dit zorgt namelijk ook voor meer verzadiging. Bij 7 flesjes van 90 cc water met 3 schepjes krijgt je zoon 700 ml flesvoeding. Je mag de hoeveelheid per fles iets verhogen naar 110-120 ml en kijken hoe dat gaat. En dan 6 flessen per 24 uur aan houden. Succes, Groeten, Astrid
Hij heeft zijn flesjes binnen 10 minuten leeg. Net heb ik 120 gegeven en ook zo snel leeg, ben benieuwd hoe laat hij vanavond komt voor de voeding. Is het anders een optie om over te stappen naar de voeding voor hongerige baby's??? Ik heb het idee dat als ik 120 geef, hij het ook niet gaat redden met 6 voedingen, ook omdat hij nu vaak ook al na 2 / 2,5 honger heeft. Nou we gaan het eens proberen vanavond, in ieder geval bedankt voor je reactie.
Hoi, Wanneer je kindje snel drinkt, dan werkt de voeding voor hongerige kindjes vaak ook niet goed. Je kunt de voeding ook wat dikker met en met Nutriton, dan gaat je kindje waarschijnlijk rustiger drinken en treedt de verzadiging beter in. Groetjes Eveline