wat moet ik doen

Discussion in 'Flesvoeding' started by henkie24, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

onze dochter is 5 weken oud. kreeg tot maandag 6 x 120 cc. dit ging prima. om 23:00 de laatste fles en slapen tot 6 uur de andere morgen. nu moest ik van het buro proberen om 5x 150 cc te doen. dit gedaan maar het was een ramp gisteravond. overdag ging het goed maar om 20:00 begon ze een beetje te jammeren ( normaal krijgt ze dan nog een fles) en om half tien was het echt krijsen van de honger. dus om tien uur de fles maar gegeven maar ze was helemaal van de leg en wilden niet gaan slapen. we zijn er tot half twee vannacht mee aan het tobben geweest. in bed uit bed, speen knuffelen etc. ten einde raad heb ik ze tussen ons ingelegd boven in bed op het aankleed kussen en is ze in slaap gevallen. mama bijna niet geslapen omdat ik bang was dat ik op hara ging liggen of me man de dekens over haar heen zou trekken. resultaat nu dus: een nu afgebrand kind en moeder.
    vanmorgen om 6 uur heeft ze ook best veel gespuugd na die fles van 150 cc. heb het idee dat het nog teveel is voor dr. wat moet ik doen. toch nog zo doorgaan of voorlopig nog het oude ritme doen van 6 x 120 cc

oh ja misschien nog handig om te vermelden . ze weegt 4300 gram nu

sorry voor het lange verhaal.

2. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Zo te lezen is je dochter er nog niet aan toe. Het is leuk van het CB dat ze naar 5x150cc mag, maar een kind is niet standaard hetzelfde. Ik zou haar lekker op die 6 flessen houden en je merkt het vanzelf als ze meer honger krijgt. Dan drinkt ze wrs de fles in een keer leeg en geeft daarna aan dat ze meer wil. Vaak zie je dan ook dat er automatisch meer tijd tussen de voedingen komt te zitten. En kan je vanzelf er 1 weglaten.
    Niet dwingen meid, een kind regelt dit echt vanzelf.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal niks aan toe te voegen :D!
    Gewoon lekker blijven doen zoals jullie gewend zijn!
    Waarom veranderen als het zo goed gaat ;)!

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    jeempie, wat vroeg om naar 5 flessen te gaan als t kindje dit zelf niet regelt!
    Gewoon lekker 6 blijven geven hoor! ik al super netjes voor haar leeftijd!

5. henkie24

ja vond dit zelf ook erg vroeg. ik bedoel we zijn al zo blij dat ze s'nachts al niet komt. sommige kindjes van haar leeftijd hebben enk ik nog wel 7 flessen! maar ja ik dacht het buro zal het wel weten.

6. henkie24

ze heeft net gewoon haar 120 cc fles op ( ruim 120 cc 120 water en 4 schepjes) en geen gespuug of wat en nu heerlijk ronken nadat ze lekker bij de kraamvisite op schoot heeft gezeten.

7. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Zie je, lekker zo laten joh. En het CB weet veel, maar niet alles. En zie het ook maar gewoon als advies, wat betekent dat het mag, maar niet dat het moet. Dus als ze het opkan mag ze naar 150cc, maar als het niet lukt, dan niet.
    Zo ga ik altijd om met hun adviezen. En dat werkt prima.

8. henkie24

heb nog es zitten rekenen; als ze 6 flessen van ruim 120 krijgt of 5 flessen van 150 krijgt ze maar 30 cc meer binnen per dag. desnoods doe ik 1 fles bv die van s;avonds wel 150. dan heeft ze bij allebei 750 cc binnen. maar dan wel gewoon die 6 flesjes aanhouden. is iedereen tevreden, marinte omdat ze meer verdeeld over de dag krijgt. en papa en mama omdat ze dezelfde hoeveelheid krijgt als met 5x 150 cc en s;nachts heerlijk slaapt!

9. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Mijn dochter is net zo oud en krijgt nog 7 flessen. Ik zou ook wel naar zes willen maar heb geen idee hoe ik dat moet doen. Henkie hoe heb jij dat gedaan? Pas toen ze doorsliep?

10. henkie24

ja idd. ze is hier maar alleen de eerste week s'nachts gekomen. paar keer rond vier uur. ik zette de wekker altijd op 6 uur. op een gegevn moment werd ik dus gewoon van de wekker wakker en dan moest ik marinte of wakker maken voor de fles of ze lag al een beetje te murmelen. en dat is dus nu nog steeds zo. rond elf uur half twaalf krijgt ze de laatste fles en dan slaapt ze ( buiten vannacht om dan) tot 6 uur half 7. :D en vaak moet ik ze dan zelfs nog wakker maken. als ze die fles op heeft slaapt ze weer tot 10 uur ongeveer

11. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Super! Mijn dochter slaapt soms door maar nog niet elke naht. Dus daar kan ik dan maar het beste op wachten denk ik. Joop dat het niet lang meer zal duren. Ze zal het zelf dan wel regelen denk ik fmdan maar. ;)

12. NB1980

NB1980 Actief lid

Jun 24, 2008
    247
    0
    0
    mijn zoontje dronk toen bijna iedere dag 8 flessen! Nu is dat ook wel veel, maar hij dronk liever acht keer minder dan zeven keer meer. Het is vanzelf minder geworden. Ik zou gewoon 6 flessen geven hoor, als je kindje er geen moeite mee heeft.

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

lekker je eigen gevoel volgen meid! Laat het CB maar lullen met hun richtlijnen. Hier dronk ons ventje ook weeeeeeken 6 flessen van 130cc. Van de een op de andere dag heeft hij ZELF geregeld dat hij meer wou en langer tussen de flessen liet. Zit nu op 5 flessen van 170cc. Hij weegt nu bijna 5200 gram, dus vind het gewicht voor jou meisje prima met 6 flessen van 120cc hoor! lekker blijven doen zo!

14. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Wakker maken 's morgens zou ik dus ook niet doen. Lekker laten liggen. Je merkt vanzelf wel wanneer ze honger heeft.
    Of 's avonds de late voeding iets eerder geven. Is voor jezelf fijner lijkt me.

15. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Maar hoe weet je dan of ze het zelf wilt?

16. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Als ze een flesje helemaal op heeft dan kan je kijken of ze nog meer wil. Bijv. als ze nog smakgeluidjes maakt, op haar handje/duim gaat zuigen, met haar hoofdje "zoekt", als je met je vinger over haar mondje gaat en ze nog wil zuigen, huilt, etc etc. Ieder kind heeft zijn eigen manier om aan te geven dat ie nog honger heeft.
    Gewoon goed kijken al een fles helemaal leeg gaat wat je kind doet. En als je denkt dat het nog meer honger heeft gewoon 30 cc bij maken en uitproberen. Zo kom je er vanzelf achter.

17. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    aha ik zal het eens in de gaten gaan houden. Volgens mij wil ze wel meer, maarja, ik heb nog wel een nachtfles want het doorslapen van gisteren was denk ik gewoon een eenmalig iets... en dan zit ik dus nog gewoon op zeven flessen. Als die fles eraf gaat en als ze dat dan dus zelf aangeeft door door te slapen dan kan ik zes flessen gaan proberen toch? Wordt soms helemaal gek van die schema's en ritmes en hoeveelheid flessen... pffffff ;-(

18. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 3 maanden en hij is erg onrustig overdag, dus is het moeilijk in te schatten soms of ie nu honger heeft of niet. ook wilde het CB mij zeggen dat ik maar een strak schema van 5 voedingen per dag moest gaan geven van 150cc. Ik was het daar niet mee eens!
    Hij moet zelf aangeven als ie hier aan toe is! En zowaar vanaf deze week slaapt ie in de ochtend wat langer door dus komt ie vanzelf uit op 5 voedingen! Dus, ik zou gewoon wachten tot je beebje er aan toe is en dit keer het advies van het CB negeren.

Share This Page