Hallo, Ik zou heel graag advies willen over het voedingsschema van mijn zoon , hij is net 1 jaar geworden, en zijn dagschema ziet er als volgt uit: 07:15 - 180 ml opvolgmelk nutrilon met 2 schepjes pap 09:30 - fruit en halve snee brood ( zonder beleg..gewoon kaal zeg maar) 12:00 - 1 sneetje brood met beleg en 180 ml opvolgmelk plakje ontbijtkoek of soepstengel s'middags 16:30 warm eten met een beetje yoghurt na 19:00 180 ml opvolgmelk met 2 schepjes pap Brood gaat er erg moeilijk in, weet ook niet goed wat ik hem anders om 12 uur s'middags moet geven , bij dit schema gaat het prima!!..hij zit lekker in zijn vel en ziet er goed uit...goeie plasluiers en ontlasting ... Maar toch lees ik dat je met 1 jaar moet overstappen op gewone halfvolle melk ??? en verder drinkt hij haast geen ander drinken bied hem wel een tuitbeker met water aan tussendoor maar hij neemt een slok en duwt dan de beker weg..( thee en roosvicee ook geprobeerd) . Is ons schema prima zo..?? Alvast hartelijk dank voor het meedenken!! Groetjes Marisa.
Hoi, Je kindje krijgt nu wel meer melkproducten dan is aanbevolen voor de leeftijd vanaf 1 jaar, de aanbevolen hoeveelheid is tussen de 300 en 400 ml per dag. Misschien kun je in de ochtend de hoeveelheid flesvoeding terugbrengen naar 100 ml met een plakje ontbijtkoek of brood. Wanneer dat lukt kun je misschien ook de fles tussen de middag halveren. Het is ook een grote overgang van 600 ml naar ongeveer 350 ml, dat hoeft ook niet in een keer. Melk bevat veel voedingsstoffen en te veel melk zorgt er vaak voor dat kindjes de rest van de voeding minder goed eten. Groetjes Eveline
Dank je wel voor je reactie Eveline!!! Oke ik ga dat proberen, en is een plakje volkoren ontbijtkoek een goede vervanger van brood?? dat lust hij wel , van een sneetje brood neemt hij alleen het binnenste zonder de korst, dus erg weinig blijft er dan over Maar hopelijk heb je gelijk doordat hij dan wat minder melk krijgt hij dan opeens ook meer brood wil Verder krijgt hij nog steeds gewoon nutrilon dreumes melk , kan ik dat gewoon blijven doen, of is het beter om halfvolle melk te geven... Pff ben blij dat ik hier zo even kan overleggen...dank je wel!!!
Hoi Marisa, Het is heel goed om dreumesmelk te geven, je kindje krijgt met die melk nog heel veel vitamines en mineralen binnen. Wanneer ontbijtkoek in de ochtend beter gaat, kun je dat prima aanhouden totdat je kindje wat makkelijker brood eet. Groetjes Eveline