Ik heb een zoontje van 4 maanden. Hij krijgt vanaf 2,5 maanden volledig flesvoeding. Tot 3,5 maanden ging het s nacht heel goed. Om 20.30 laatste fles en dan slapen tot 7.30. Dus prima. Maar sinds een paar weken is hij s nachts steeds weer wakker. En heeft dan hele erge honger (denk ik) hij smakt en sabbelt en kwijlt enorm dan. Hij krijgt al 5 x 180 + 6. Als hij s nachts wakker wordt krijgt hij uiteindelijk ook een flesje (troosten heeft geen zin) en dan gaat er makkelijk nog eens 180 + 6 in. In overleg met het cb ben ik begonnen met een fruithapje s morgens ergens tussendoor, en krijgt hij s avonds 2 lepels rijstebloem door zijn fles. Maar dat doorslapen is nog steeds een probleem. Hij heeft s nacht s nog steeds honger. Nu geef ik heb dan 180 + 4 ipv +6. Maar dan is hij vaak na twee uur weer wakker en lijkt honger te hebben. Hij is goed op gewicht ( misschien zelfs wel over de norm) Ik heb het idee dat hij misschien ook al toe is aan groente s avonds?? Het cb gaf aan om anders een echt papje te gegeven,mzo rond de een na laatste voeding, met een lepeltje. Dat duurt langer en dan heeft hij misschien sneller een vol gevoel. Een flesje gaat overigens in 10 minuten leeg. Zijn er nog andere tips?
Hoi, Je kindje heeft een zuigbehoefte van 20 minuten, wanneer je kindje rustig drinkt, is hij ook langer tevreden op de voeding. Misschien kun je een kleinere speen gebruiken? Anders kun je misschien nog een beetje meer pap gebruiken in de laatste fles. De bijvoeding is nu nog echt bedoeld om verschillende smaken te leren kennen, je kindje haalt er nog niet veel voedingsstoffen uit. Groetjes eveline Groetjes eveline