Een week tot 2 weken nadat mijn zoon geboren was, dronk hij 6x90 + 3 schepjes flesvoeding. Inmiddels is hij bijna 8 weken oud en hij gaat maar niet 'vooruit' met zijn flessen. Ik bied hem 6x120 + 4 schepjes aan, maar meestal drinkt hij het niet op. Als hij 100 drinkt mag ik me gelukkig prijzen. Een enkele keer drinkt hij de fles wel leeg. Wat hij drinkt varieert ook nogal. 100, 120, 70, 100...je kunt er geen pijl op trekken. Hij duwt de fles met zijn tong eruit en ik krijg hem met geen mogelijkheid zover dat hij nog wat drinkt. Hij blijft dus altijd maar steken dezelfde hoeveelheid per 24 uur. Tot nu toe groeide hij wel goed, maar ik heb een babyweegschaal in huis en volgens mij komt hij nu toch steeds minder aan. Dat kan toch niet eeuwig goed blijven gaan, zou je denken? Zijn er mama's die dit ook hebben meegemaakt? Is het vanzelf overgegaan? Ik begrijp er echt niks van...
Volgens mij kun je niet heel veel meer doen. Je kindje geeft duidelijk aan wanneer hij genoeg gehad heeft. Ik zou 120/4 blijven aanbieden dan kan hij het wel drinken als hij het wil. En verder niet te warm kleden tijdens het voeding zo dat hij niet slaperig wordt tijdens het drinken. succes