Hallo, Ons zoontje is nu 1 maand oud. Hij krijgt 6/7 flessen van 110 ml per dag. Hij zou dus ongeveer om de 3 uur moeten komen, maar hij houd het krap 2 uur vol. Nou heb ik op het bureau gevraagt of ik meer voeding mag geven, maar die waren erg vaag en zeiden dat ik er maar iets meer water bij moet doen. Dit helpt dus niet en hij krijgt er zelfs last van. Onze baby was bij de geboorte ruim 9 pond en vandaar dat ze zeggen dat hij niet teveel mag, want anders valt hij ver buiten de curve. Hoe ziet/zag jullie voedingsschema eruit toen jullie baby 1 maand oud is/was?? Groetjes Sandra
Heb je al eens de Nutrilon Forte geprobeerd. Ligt wat zwaarder op de maag waardoor ze het wat langer vol houden.
Over het algemeen houden ze de regel 150 cc + 5 scheppen per kilo aan. Dus een kindje van ongeveer 5 kilo zou dus 150x5= 750 cc voeding per etmaal mogen hebben. 750 cc delen door 6 = 125 per fles (omgerekend dus ongeveer 120 cc water en 4 scheppen) Wat betreft buiten de curve vallen, meid trek het je niet aan, Kylian was 10 pond bij de geboorte (viel dus meteen al buiten de curve) en daar is ook niets meer van over (hij is nu 3). Laat je niet gek maken door het cb, je kindje hoeft geen honger te leiden omdat de richtlijnen anders aangeven. Groetjes anita
Hier ook ene 9 ponder bij de geboorte...Ze krijgt nu 6 flessen van 120+4=130 friso extra, dus voor hongerige beebies... Gewoon doen hoor, een ontevreden baby is ook niks!!
Ik zou gewoon meer aanbieden in de fles, namelijk 120/4. Je hoeft ook niet direct alle flessen al op te hogen. Waarom een kindje honger laten lijden puur omdat hij misschien wel eens boven die curve kan uit komen. Kindjes die al wat groter zijn bij de geboorte, zitten nu eenmaal boven aan in de curve. Dat is al vanaf de geboorte zo. Ze hebben de voeding hard nodig om te groeien. Milan was 4110 bij de geboorte. Na 1,5 week zat hij op 7 flessen van 120/4. Toen hij 4 weken was woog hij 5110. Alle 7 flessen gingen op tot de laatste druppel en hij kwam ook steeds vroeger voor de fles. Ons werd geadviseerd (door de arts van het CB) naar 6 flessen van 150/5 te gaan en zodra de nachtfles verviel, 5 flessen van 180/6. Milan zat al bij de geboorte boven aan de curve en zit nog altijd bovenaan of een paar ons er boven. Doet hier het CB helemaal niet moeilijk over. Hij volgt mooi zijn groeilijntje. Is nu met zijn 4 maanden 7500 gram bij een lengte van 67 cm. En absoluut geen dikkertje. Gewoon op je gevoel af gaan.