Hoeveelheid voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Meijke, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Onze dochter is nu 1 week en 3 dagen oud. Ze zit nu ongeveer op 75-80 cc flesvoeding. De eerste week flesvoeding gemengd met BV, maar ik maak niet genoeg aan en de productie gaat ook door kolven niet omhoog. Helaas maar BV wordt het dus niet voor ons.

Aangezien ze vrij licht was (2650 bij geboorte en 2430 bij ontslag 3 dagen later), is ons geadviseerd elke 3 uur te voeden en dan 's nachts 1x 4 uur ertussen. Maar dit houdt in dat ze nu dan 7-8 voedingen van 75-80 cc binnen krijgt. Is dit niet teveel? Ze weegt nu 2620.
    We houden haar nu dan weer een paar dagen op dit volume omdat het anders te snel gaat voor ons kleintje. En willen dan per ongeveer woensdag naar 90 cc. Maar 7-8 x 90 is dan toch echt teveel?

Moeilijk hoor...

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind is nog zo ontzettend jong, ik zou voor dit soort dingen echt met de verloskundige bellen als je vragen hebt!

Wat de borstvoeding betreft: met kolven is het veel moeilijker om je productie op gang te krijgen. De eerste tijd moet je echt elke keer als een kind zou moeten drinken ook kolven, dus om de 2 uur is echt niet gek.
    Het kan, bijvoorbeeld na een zware bevalling, best wat langer duren voor je volledige productie op gang is. Ik zou het nu echt nog niet opgeven, daar is het nog veel te vroeg voor.
    Ligt je kind wel goed aan? En leg je wel elke 2 uur aan? Is er al een lactatiekundige aan je bed geweest?

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik zou morgen het consultatiebureau even bellen voor advies, maar toen onze porkie zo zwaar was, dronk hij flesjes van 50cc tot max 60cc, dus ophogen lijkt mij niet verstandig nu.

Ter info: Een baby heeft 150cc x kg per 24 uur nodig = in jullie geval 400cc / 7 = 57cc per voeding.

Deel Deze Pagina