Hoeveelheid voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door billie1, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. billie1

billie1 Nieuw lid

20 apr 2007
    2
    0
    0
    Hallo,
    Even een vraagje over de voeding van mijn zoon. Mijn zoon is a.s dinsdag 6 weken oud. Hij krijgt flesvoeding. Gemiddeld komt hij om de 3 uur. Ik probeer dit te rekken naar om de 4 uur maar dit lukt niet. Ook niet met wat meer voeding. Hij drinkt als het aan hem ligt rustig 150cc per keer en komt gemiddeld dus 7 a 8 keer per 24 uur.
    Hij weegt nu 4330 gram.

Heb jij een goed voedingsadvies?
    Hoeveel kan ik hem het beste per keer geven zodat hij misschien om de 4 uur gaat komen.
    Algelopen week ben ik al bij cb geweest maar deze waren niet erg duidelijk. Vandaar dus mijn vraag.

Groetjes billie

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Als je flesjes geeft van 150cc moet je proberen er niet meer dan 7 per dag te geven.Wil je zoontje echt nog 8 voedingen geef dan 120cc.

Misschien dat je eens de voeding speciaal voor hongerige baby's kunt gaan gebruiken.

Ilja

3. billie1

billie1 Nieuw lid

20 apr 2007
    2
    0
    0
    hallo,
    bedankt voor je reactie maar moet je met voeding voor hongerige baby;s niet uitkijken dat ze te dik worden?

En heeft er nog iemand tips om meer tijd tussen de voedingen te krijgen zodat hij niet om de 3 maar 4 uur komt?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou niet weten dat ze van speciale voeding sneller dik worden. Het is juist de bedoeling dat voeding voor hongerige baby's de kleintjes een meer verzadigd gevoel gaat geven, waardoor ze minder snel om de volgende fles gaan vragen.

Voor meer tips kun je misschien de zoekfunctie gaan gebruiken.

Ilja

Deel Deze Pagina