Hallo, Ik zie hier zo veel verschillende voedingsschema's dat ik erg begin te twijfelen aan die van mij voor me dochtertje van 8 maanden. Zo ziet haar schema er nu uit: Rond half 7 wakker 7.30 pap met 150cc met 5 schepjes en 5 eetlepels meergranen. rond 11uur 1 stuk fruit met een liga er door en wat thee. half 1 a 1uur brood met appelstroop smeerkaas of jam. daarna bied ik haar nog melk aan maar dan drinkt ze met geluk 90cc vaak maar 60cc. rond 3 uur thee met een koekje. rond 5 uur 200gram groente met yoghurt 100gram. rond 7 uur de fles daarvan drinkt ze 60cc meer wilt ze niet dan zet ze het op een gille. Na deze fles gaat ze naar bed en slaapt ze door tot de volgende ochtend. Ik probeer haar ook wel eens smiddags voor haar broodje de fles te geven dan drinkt ze ook niet meer dan 60cc. het lijkt wel of ik haar met geen mogelijkheid meer melk kan laten drinken. Bij het CB zeggen ze dat het niks uit maakt en dat haar fles gewoon een toetje is. wat te doen? zo doorgaan of een ander schema? Groetjes
Hoi, Ieder kindje is uniek hoor. Daarom kan het voedingsschema van het ene kindje er heel anders uit zien als van een ander kindje. Dat is op zich geen probleem. Het gaat meer om wat je kindje uiteindelijk op een dag eet en drinkt. Je kunt het zo over de dag verdelen wat voor jullie beiden prettig is. Tussen de 8-10 maanden kun je nog zo'n 3 flessen van 200 ml geven, gemiddeld 600 ml opvolgmelk per 24 uur. Een toetje telt inderdaad ook wel mee in de hoeveelheid melk- en melkproducten. Qua hoeveelheid opvolgmelk zit je wel aan de lage kant, 300 ml? Minimaal 500 ml is wel fijn. Misschien kun je de melk eens koud aanbieden of een soort fruitshake van maken, banaan/aardbei erdoor? Groetjes Angelique
dank je voor je snelle reactie. Ik heb haar vandaag al wat meer kunnen geven. Met haar avondfles heb ik haar nadat ze niet meer wilde drinken de melk uit een beker gegeven en toen dronk ze het helemaal op. Ik ga een kijken of ze dan de rest van de dag op deze manier haar melk wel wilt drinken. En een fruitshake er van maken ipv de fruit hap. eens kijken hoe dat gaat! Dankje! Groetjes