JPBM en windjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suusjeuh, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoonlief krijgt sinds deze week weer JPBM tegen het spugen. Nutriton ofzo. 2 scheppen bij 150cc voeding. Hij had flinke last van obstipatie maar met de jpbm poept hij dunnere poep en elke dag een paar keer, fijn want hij deed meestal 2x p week een enorm harde drol.

Maar hij laat nu enorm veel en harde winden. Is dit een kwestie van wennen? Soms heeft hij er last van, soms doet hij t ongemerkt.

2. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Komt dat niet door de Maltodextrine die erin zit?
    Volgens mij wordt je daar winderig van haha.

3. adi

adi Niet meer actief

Dat kan er zeker doorkomen. Mijn kinderen reageerden ook op verschillende manieren op JBPM (dochter met verstopping en zoon met buikkrampen), dus hier was dat spul echt geen succes.

Je hebt in bio-winkels ook pure JBPM, in die van Nutriton zitten ook diverse toevoegingen. MIsschien kun je kijken of dat helpt?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Hmm dan moet ik sie maar halen. Is dat vast assortiment of op bestelling? Hij moet anders aan de zantac en sinda hij jpbm in de fles heeft komt hij nog maar 1x 's nachts ivm bijna 5 mnd lang elke 3u dag en nacht dus ik vind t stiekem wel fijn!

5. adi

adi Niet meer actief

In onze bio-super staat het gewoon in de schappen bij Biobim (bio flesvoeding).

Maar misschien moet hij nog gewoon even wennen aan jbpm. Als die zelf niet veel last heeft van die scheetjes zou ik er gewoon mee doorgaan. Dan heb je alleen een stinkprobleem :p

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    En net als jou een nachtelijk probleem, gisteren ook van nachtvoeding tot ochtendvoeding "feest" maarja beide kids nu wakker dus ligt niet perse aan de jpbm. Ik denk idd even kwestie v wennen...

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Even weer omhoog;
    Vrijdag waren we begonnen met weer Nutriton toe te voegen aan zn voeding, dinsdag was dit pak op en we zijn dinsdag ochtend met JBPM van natufood oid begonnen. Bij nutrilon had hij heeeel veel windjes en spuitpoep, maar gistren vannacht en vandaag heeft hij echt heel veel gehuild, je hoorde zn buik borrelen winden en van alles en in 't heftigst van het huilen natuurlijk ook weer enorme reflux. Echt heel zielig, ontroostbaar, duidelijk pijn... Dus net als vorige keer, toch weer gestopt met zijn voeding te verdikken...

Voor het spugen hielp het goed, maar de bijwerkingen waren toch echt niet fijn voor dit mannetje. En 6 dagen windjes, kramp en spuitpoep vond ik toch wel genoeg voor hem! Als alles weer rustig is in zn lijfje, kan ik nu dus een recept voor forlax en zantac ophalen... :(

8. adi

adi Niet meer actief

Zoals hierboven al gezet, kon mijn zoontje ook totaal niet tegen jbpm, hetzelfde verhaal als wat ik bij jou lees.

Wij zijn er toen mee gestopt, en zijn reflux als volgt opgepakt:
    - goede dosering Nexium (enige wat hier hielp, zantac ed hielp niet);
    - bedje extreem schuin zetten (4 dikke boeken per bedpoot);
    - voeden met dr brown fles (gaat veel langzamer);
    - tijdens het voeden hem ook vrijwel rechtop houden;
    - stoppen halverwege de fles, laten boeren en even zakken en dan weer verder;
    - half uur na de fles rechtop houden.

Dit allemaal bij elkaar heeft de refluxklachten hier vrijwel weggenomen, hij spuugde bijna niet meer, en huilde veel minder.

Deel Deze Pagina