Nachtvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Koraal82, Oct 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Hallo,

Ik heb een vraagje over de nachtvoeding van mijn zoontje. Mijn zoon heeft altijd honger en eet alles op. Wij hebben een tijdje Nutrilon Forte gegeven maar daar kreeg hij buikkrampen van dus daar zijn we mee gestopt (daar had ik jullie toen ook een vraag over gesteld). Toen ik nog de Forte gaf (meestal 1 of 2 schepjes en de rest de gewone Nutrilon) sliep hij snachts tot 5 uur of 6 uur. Nu ik weer ben overgestapt op de gewone Nutrilon wordt hij precies om de 3 of 4 uur wakker. Hij woog een week geleden 4.8 kg dus hij zal nu 5 kg zijn of er dicht tegen aan zitten. Ik dacht dat ze bij dit gewicht niet meer echt nachtvoeding nodig hebben. Ik heb dus geprobeerd om snachts een kleiner flesje aan te bieden (en dan de laatste iets meer) maar dan begint hij echt super hard te krijsen omdat hij dus nog honger heeft. Hij krijgt nu 6 flessen van 120+4 (de 6e fles krijgt hij snachts) en hij is bijna 11 weken.

Hebben jullie tips zodat hij snachts langer slaapt op de voeding? Ik heb al overwogen om de gehele hoeveelheid overdag te geven (en dan bijv om de 3 uur) maar ik denk dat hij dan evengoed snachts nog eten wilt.

Bedankt voor de tips!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste koraal82,

Als je kindje 5 kilo weegt mag je overgaan op het geven van flesjes van 150 ml + 5 schepjes. Je komt dan precies uit op de hoeveelheid die je kindje nodig heeft.
    Je kan proberen hoe het gaat door voldoende overdag te geven. De kans is dan groter dat hij doorslaapt.

Groet,
    Saskia

Share This Page