Hoi allemaal, Ik ben op zoek naar lekkere recepten wat gezond is voor zowel mijn dochtertje en mij. Die zakjes met kruidenmix voor ovenschotels zit weer veel zout in, dus ik zoek o.a. lekkere ovenschotels. Andere gezonde en lekkere recepten ook welkom Alvast dank jullie wel
Ik ben ook benieuwd naar vooral overschotels...! Ik kook vaak voor 2 dagen en zorg dan ook dat t klaarstaat voor de 2e dag. Wat hier goed werkt is pasta maken; volkoren macaroni elleboogjes, veel groenten (ui, knoflook, prei, wortelen, courgette, paprika trio) en kip of gehakt (soms wat spekjes erbij). Dan tomaten(puree) erbij, Italiaanse kruiden, peper en afmaken met geraspte kaas en parmezaanse kaas (en evt wat zout). Voor dag 2 gooi ik het in een ovenschaal, zodat we het alleen nog op,hoeven te warmen. Dit kan ook in een Mexicaanse variant met gehakt, bonen, maïs, tomaten, kruiden etc. en dan tortilla chips erover en daarover wat kaas.... (opperdepop) Verder maak ik ook vaak ovenschotels met bladerdeeg, eieren, crème fraische en kruiden en daar dan groenten en vlees naar keuze in. Maar dat is het dan ook wel wat mij betreft.... Ik ben ook benieuwd naar recepten met vis!
Ik kook verse diepvries groenten (wortel,mais,boontjes,broccoli meende ik ligt bij de lidl in de diepvries) maak aardappelpuree metr verse kruiden. Dit doe ik op de bodem van de ovenschaal, daar overheen de groenten, gemengd met cremefraiche en verse kruiden, zoals peterselie, bieslook, basilicum, knoflook, kijk wat je zelf lekker vindt. En daaroverheen 20+ geraspte kaas even in de oven en klaar. Wat ik ook wel eens doe is gebakken aardappeltjes, gebakken macaroni groenten en gebakken kip door elkaar heen en klaar