Mijn dochter is nu 8 weken. Huilt veel en is onrustig. 4uur tussen de voedingen door haalt ze echt niet altijd. Meestal niet om het maar te zeggen. Probeer het te rekken maar ook dat lukt niet altijd. Ze heeft geen vast ritme aangezien ze snachts ook nog komt voor een voeding. De ene keer 1X de andere keer 2X Ze krijgt 6X per dag 150+5 Maar heb het idee dat dat niet voldoende is. Zijn er hier meer baby's die met 8 weken geen ritme hebben en niet genoeg lijken te hebben. Of moeders die advies kan geven.
Met acht weken hadden wij zeker nog geen ritme. Vier uur tussen de voedingen lukte absoluut niet. Ik zou gewoon meegaan met je kindje, wel een ritme hanteren qua handelingen (volgorde), maar niet op de klok. Je kunt een tijdje bijhouden wat ze binnenkrijgt (evt kleinere flessen aanbieden als het te veel is) en of er een ritme in te ontdekken is. Dan kun je evt iets bijsturen als dat handiger is voor het gezin. Ik zou wel een onderscheid maken tussen dag en nacht, (bv tussen 19 en 7 niet spelen, maar alleen voeden en luier en weer terug in bed), maar verder de nachtvoeding gewoon accepteren. Is heel normaal en hangt niet alleen samen met hoeveel ze overdag krijgt. Een ritme komt vanzelf wel als ze wat groter wordt. Er gewoon in meegaan geeft volgens mij de minste stress.... Ik deed trwns wel altijd aan het begin van de dag bedenken hoe het ongeveer zou lopen, afhankelijk van de tijden in de nacht, zodat ik kon bedenken wanneer ik kon koken voor de rest van het gezin en zodat we samen konden eten. Was toch wel pittig allemaal, maar nu zit ze al een tijdje in een lekker ritme. Succes!
Ze krijg al een aardige hoeveelheid voeding zie ik. Hoe zwaar is ze? Ritme zat er hier ook nog niet in, dan gaf ik de fles weer wat eerder want dan had ze honger de volgende keer sliep ze nog en kreeg ze het weer wat later. Gewoon lekker laten gaan Juist doordat je haar laat bepalen zal ze sneller tevreden zijn, dat rekken werkt ook alleen maar frustrerend voor haar.
Ze weegt denk ik bijna 4 kilo. Moeten vrijdag naar cb. Vorige keer zei cb dat dit voldoende voeding was. Had het zelf opgehoogd aangezien ze met minder in de fles elke 2u al kwam. Ik probeer haar savonds ook in bed te leggen. Maar dat accepteert ze absoluut niet. Krijst dan alles bij elkaar. Heb haar savonds meer op mijn arm dan wat anders, aangezien ze anders echt alles bij elkaar krijst. Niet vol te houden als dit al 8 weken is. Na de laatste fles meestal rond 21.00 accepteert ze haar bed wel. Daar ben ik da weer blij mee.
Ze krijgt teveel voeding. 4 kilo x 150ml delen door aantal voedingen kom je uit op 100ml per voeding. Hoe lang doet ze over de fles?
Misschien een optie om fortevoeding te geven, wij zaten ook steeds te puzzelen met de voeding! Hij drinkt nu ook overdag om de 3 uur en dan 3x 180/6 en 2x 150/5.
900 ml voeding voor kindje van 4 kg?zoontje kreeg bij geboorte ( 3900 gram) 90 per keer. Idd forte es Eens proberen Het lukt niet om er 4 uur tussen te krrijgen, op zich niet erg maar heeft ie mss niet zuig behoefte?
Forte voeding? Bij geboorte is het anders. Dan kunnen ze niet meteen volop beginnen. Maar ze is al 8 weken. Zuigbehoefte zou kunnen maar speen accepteert ze niet
Hoe lang duurt een voeding? Je zit al aan 900ml voeding op een dag. 1 liter is de max en je moet nog tot minimaal 17 weken alleen met flesvoeding doen. En zelfs dan nog zijn het alleen oefenhapjes die je mag geven. Ik zou echt kijken of je vaker, kleinere flessen kunt geven. Hoeveelheid voeding die je mag geven: Minimaal: 120 x aantal kg / aantal voeding Gemiddeld : 150 x aantal kg / aantal voeding Maximaal: 180 x aantal kg/ aantal voeding
Voeding duurt gemiddelt 20 miniuten zoals ik al zei. Ga vandaag forte voeding halen. Ga ik dat eens proberen. Als ik minder voeding ga geven kan ik om de 2u gaan voeden. Dahs ook erg veel toch. Afgelopen avond ook weer veel gekrijst. Uiteindelijk van 19.00 tot 0.45 wakker geweest. Pas toen ging ze slapen. Toen heeft ze doorgeslapen tot 07.30 Vandaag zijn het dus netjes 5 flessen van 150+5
Ja is echt lastig. Ik heb de forte in huis. Hoop echt dat dat gaat werken. Vrijdag moet ik naar cb. Dus heb een week om te proberen. Als het niet werkt daar nog maar us advies vragen.
Mijn dochter was vorige maand 8 weken. Ze dronk toen gemiddeld 6 a 7 flesjes van 100 cc. 4 uur tussen de voeding red ze nu met 3 maanden ook nog niet. Ik geef een fles wanneer ze zelf komt en kom daarmee nu op 5 flessen uit (ze slaapt sinds 1,5 week van 19.00 tot 7.00). Ze woog toen iets zwaarder als jouw zoon, 4500 gram.
Onze kleine gaven we met acht weken ook 150 cc per voeding. We boden het aan en hij kreeg de flessen niet leeg. De ene keer dronk hij 120 en de andere keer 140. Ik zat ook enorm te puzzelen en kreeg toen een goede tip van cb. Hou een starttijd en een eindtijd aan. Dit zijn tijden waarop je sowieso de fles geeft. De rest van de dag minimaal twee uur en max 4 uur aanhouden. Zo hou je het voor jezelf een beetje hanteerbaar. Ik gaf toen sowieso om 8 uur een fles en om 22:30 uur. T kwam in de nacht bijv om 4 of 5 uur en dan is 8 uur Eem mooie tijd en zo hou je voor jezelf een kléin beetje ritme erin. Nu is T elf weken en krijgt de laatste fles om 22:00 uur en slaapt door tot ong 6 of 7 uur. Dan krijgt hij de fles (om acht uur geef ik dan natuurlijk geen fles) de volgende tegen 10 of 11 uur. Als hij eerder komt is het ook prima, maar hij houdt er steeds wat langer tussen. Het was, volgens cb, niet erg om 150 aan te bieden. Als hij het een keer leeg krijgt prima, zo niet, ook goed. Nu weegt hij zes kilo en drinkt de flessen van 150 nu leeg (soms ook niet, maar ik heb ook wel eens minder honger). De laatste fles bieden we 180+6 aan. Die krijgt hij nog niet op (er zit dan 210 in), maar het komt voor dat hij 190 drinkt. Als hij de vorige fles bijv wat minder heeft gedronken. Ik vond het ook superlastig! Maar nu komt er een beetje ritme in
Dat can die begintijd en eindtijd is moeilijk. De eindtijd niet echt maar begintijd wel. Ze komt snachts de ene keer rond 01,00 en rond 04,00 en de andere nacht alleen rond 03,00 Ze heeft nu om 15.00u haar fles gehad. 3schepjes normaal en 1forte. kreeg dus 120+4 ipv 150+5 Ze slaapt nu nog steeds
Wauw! Ook wel even lekker voor papa en mama toch 😄 Onze kleine slaapt snachts dus wel goed, maar overdag niet. Het zijn dan hazeslaapjes. Zeer vervelend vind ik dat. Heb gelezen dat meer kindjes dit hebben. Forte is toch voor hongerige kindjes?
Forte is voor hongerige kindjes Ja. Dat was zeker ff lekker maar meer voor haar dan.voor ons. Andere dochter is ziek, maja dahs een ander verhaal. Nu zaten er ook 5uur tussen de voeding. Zot nu te voeden. Als ik het vandaag uitreken kom ik vanavond rond 21.30u uit voor de laatste fles.
Thnx voor de forte voeding tip. Ze zit sinds 4 dagen op 5 flessen. Snachts slaapt ze door. En overdag zit er meestal 3,5 tot 4uur tussen de voedingen. Eerste fles meestal rond 06.00/07.00 Laatste fles meestal rond 21.00 Echt bedankt.