Bij mijn eerste zoontje moesten we uitgaan van de hoeveelheid klaargemaakte voeding. Dus als hij bijv 90+3 kreeg en daarvan 20cc liet staan, dan had hij 80 gedronken. Bij mijn tweede zoontje ging de kraamhulp uit van 90cc water, omdat t om de hoeveelheid vocht ging wat hij binnen kreeg. Dus als er nu 20cc bleef staan, dan was er 70cc gedronken.. Maar er zit toch echt 100cc in de fles en dus in zijn buik, snap dat het meer wordt door de poeder, maar wat is nu de juiste manier van rekenen? Zoontje drinkt nu 7x 90+3 waarvan ongeveer 20cc blijft staan bij elke fles. Kraam gaat dus uit van 490cc per dag. En anders dus 560 per dag, das toch een extra fles eigenlijk die niet meegerekend wordt.
Hoi hoi, Ik zou de berekening aan houden zoals je het bij je eerste kindje hebt gedaan. Dat is de manier die altijd gebruikt wordt. Als je gaat kijken wat ze minimaal nodig hebben wordt wel naar vocht gekeken. Reken 75 ml vocht per pond lichaamsgewicht per etmaal. Als je kindje dus 8 pond weegt is dat 8 x75 =600 ml vocht per etmaal minimaal. Als je dan 6 flessen met 100 voeding geeft is dat te weinig. Dat zou dan 6 x 90 vocht zijn. Dan moet je dus 6 x 110 voeding geven. Groetjes Adrienne