Hallo, Onze zoon is nu 2.5 week oud. Sinds 3 dagen zijn we gestart met rust en regelmaat omdat we merkten dat hij steeds moeilijker in slaap viel en meer ging huilen. Bij onze eerste zoon heeft deze methode goed gewerkt. Ons ritme is als volgt: slapen, bij wakker worden verschonen en voeden, even op schoot en dan naar bed. In bed laten we hem Max 10 minuten huilen om vervolgens zelf in slaap te vallen. Op zich lukt dit hem wel goed, al heeft hij het huilen wel even nodig. Ons probleem is echter dat het hem nog niet lukt om in diepe slaap te vallen. Hij valt eventjes in slaap en wordt na 5 minuten weer huilend wakker. Dan valt ie weer even in slaap en huilt na 5 minuten weer. Moeilijk om te zien. Ook is het zo dat we dan vaak 1.5 uur na de voeding hem toch maar uit bed halen, maar dan moeten we hem (volgens de methode) dus voeden. Hierdoor heeft hij vaak binnen 2 uur alweer een flesvoeding en komen we niet echt in een vast ritme qua eten en slapen. En de kraamhulp vertelde me dat baby's eigenlijk niet binnen 2 uur na de voeding mogen eten. Kan iemand mij adviseren wat we nog meer kunnen doen?
Nog een kleine toevoeging; we halen hem dus na 1.t uit bed omdat hij dan steeds blijft huilen. En ons zoontje kan niet lang wakker blijven en valt tijdens de fles vaak al in slaap, waardoor het knuffelen op schoot of spelen in de box vaak niet eens lukt omdat hij gelijk naar bed gaat.
Hoi hoi, Wat vervelend voor jullie en voor hem. Ik ga met jullie even kijken of we iets eraan kunnen doen. Hoe zwaar is hij en hoeveel voeding krijgt hij nu? Groetjes Adrienne
Hij woog vorige week 4480 gram. Krijgt nu gemiddeld 8 flessen op een dag en drinkt dan ongeveer 80-100 ml per keer. Maar omdat hij snel wakker worde gebeurt het best vaak dat hij na 2 uur alweer een fles krijgt.
Hoi hoi, Hij drinkt wel voldoende hoor... heb je al eens geprobeerd om tussendoor te verschonen? Dan wordt hij misschien wel weer ff wakker. Infacol is een middel tegen kramp wat goed helpt. Misschien eens proberen. Heeft hij een speentje? Ik zou het ook met het consultatiebureau overleggen. En vergeet niet dat jij hierin je moedergevoel moet volgen. Dus als je het niet vertrouwt dan is het goed om naar de huisarts te gaan. Verder zijn jullie goed bezig wat ritme betreft. Groetjes Adrienne