Geen zin meer om te vrijen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Atlantis, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Atlantis

    Atlantis Actief lid

    6 feb 2006
    134
    0
    0
    Misschien een rare vraag: is het normaal om een ontzettende afkeer van seks te krijgen als je zwanger bent? De vorige keer had ik dat helemaal niet. Het ligt niet aan mijn relatie ofzo, want ik ben hartstikke gek op mijn man, maar alles wat met seks te maken heeft staat me ontzettend tegen. Ik heb er niet alleen niet zo'n zin in, ik moet er écht niet aan denken. Ik vind het heel vervelend als m'n man in mijn ogen opdringerig wordt. Hij houdt daar nu heel erg rekening mee en daar voel ik me dan weer schuldig over. Ik word liever helemaal niet aangeraakt. Mijn eigen borsten staan me tegen. Als ik aan borstvoeding geven denk word ik daar heel emotioneel van omdat ik daar zo tegenop zie.

    Kan dit alles door hromonen veroorzaakt worden ofzo? Ik hoop echt dat het allemaal weer goed komt...
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Atlantis,

    ja, dit komt echt door de hormonen en hoeft absoluut niet de hele zwangerschap nog te duren. Er zijn veel zwangere vrouwen die het idee van seksuele handelingen of alleen al romantiek niet fijn vinden. Dit kan van korte duur ziojn, maar kan ook een tijd duren. Gaat echt wel over, maar het kan even duren. Niet schuldig over voelen, zolang je het maar open en eerlijk tegen e mannetje zegt. Dan weet je dat hij weet hoe je je voelt en hoe je je er ook niet zo schuldig over te voelen. En misschien is er wel iets anders wat wel gaat, zoals elkaar massages geven oid.
    En met BV is het ook zo. Je kunt er nu wellicht erg tegenop zien, terwijl als het kindje er straks is, is het in je ogen zo natuurlijk bv. En anders zie je dat dan wel. Ga ervan uit dat het lukt en leg niet teveel druk op jezelf dat je vanalles 'moet.' Is niet nodig hoor, het komt wel!

    Groetjes Brigitte


    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina