Kan het geslacht van de baby zwangerschapsklachten bepalen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babyopkomst, 8 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Hoi dames!

Ik vroeg mij af. ..wát bepaald nou je klachten? Dit is mijn derde zwangerschap en hij is erg vergelijkbaar met mijn dochter. Eigenlijk tot nu toe alles. Ik heb niet echt heel veel klachten hoor maar dat wat ik nu heb had ik bij mijn dochter ook:

- van week 8 tot 11 verminderde eetlust en zin in chocolade
    -van week 12 tot week 15 een schimmelinfectie
    -abnormaal veel honger
    -overal aankomen (rondom)
    -zin in ranja/ vruchtensap
    -spataderen
    -vaak poepen

Bij mijn zoon dronk ik juist veel cola, had ik een beetje bekkenpijn, veel zin in vis en kwam ik enkel op mijn buik aan.

Zit er een verband in geslacht of wat bepaald nou eigenlijk wat je klachten zijn? Lijkt me zo raar dat een geslacht zoveel invloed heeft op hoe je je voelt en gedraagd.

2. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Naar mijn ervaring niet, mijn zusje en ik zijn bijna tegelijk zwanger dezelfde klachten en toch ik een meisje en zij een jongen. Mijn eerste zwangerschap was iets anders meer dat ik nu wel misselijk was en bij de eerste niet. Maar verder komt het vrij overeen en toch 2 verschillende geslachten.
    Dus denk dat het niet veel zegt :D altijd weer spannend dit!!

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Mijn zwangerschappen waren totaal verschillend maar ik heb toch echt 2 meiden. En ik had bij de tweede bevalling dezelfde klachten als iemand die ik ken die een tweeling kreeg en ik had er maar 1.

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    1e zwangerschap dochter: vooral trek in zoet en gezond (fruit, tomaatjes, komkommer etc). Haar viel niet meer uit, glansde mooi en werd veel minder snel vet. Met 5 weken al borsten die uit mn bh vielen :roflmao:

Nu zwanger van jongen: trek in hartig en dan met name in troep (friet speciaal, burger king etc). Haar valt uit als anders en is snel vet. Borsten begonnen pas met 12weken te groeien.

Misselijkheid is wel vergelijkbaar.

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb wel eens het idee dat zwangerschappen van meisjes over het algemeen lichamelijk wat zwaarder zijn. Mijn zus was bij haar twee meiden flink ziek aan het begin van de zwangerschap en ze zat ook bij allebei al rond de twintig weken (gedeeltelijk) in de ziektewet. Bij haar zoon had ze weinig klachten en ze heeft tot haar verlof gewerkt. Ook vriendinnen lijken bij meisjes meer lichamelijke klachten te hebben. Bij mij is nu de tweede jongen onderweg en ondanks dat ik bij deze zwangerschap wel vermoeider en emotioneler ben dan bij de eerste heb ik lichamelijk erg weinig klachten. Dat was bij de eerste ook zo. Tot het einde toe hartstikke fit. De vorm van de buik en dergelijke maakt bij ons dan weer heel weinig uit. Mijn zus droeg bij alle drie haar zwangerschappen alleen naar voren en kwam verder weinig aan en dit is bij mij ook zo.
    Hoe het verder met eetlust en dergelijke zat bij mijn zus en vriendinnen weet ik eigenlijk niet. Ik heb bij beide zwangerschappen weinig eetlust gehad en ook niet echt een noemenswaardige “craving” ofzo. Vooral nergens heel veel zin in, qua eten.

6. Bolleke12

Bolleke12 Niet meer actief

Ik merk wel een duidelijk verschil. De zwangerschap bij mijn dochter verliep heel moeizaam, heel lang en extreen misselijk en overgeven. Moest toen aan de medicatie en dat ging toen gelukkig veel beter. Daarnaast hield ik bij haar heel veel vocht vast en had ik al vrij snel een hoge bloeddruk.
    Nu zwanger van een jongen en deze zwangerschap verloopt zoveeel lichter! Waar ik bij mijn dochter wel 10x per dag kon overgeven, heb ik deze zwangerschap misschien in totaal 10x overgegeven. Voel me veel fitter, al wordt het nu wel zwaarder met deze termijn, morgen 37wkn.
    Bij mijn dochter ben ik bijna 20kg aangekomen en tot nu toe 10kg ( niet erg, want ik had al overgewicht plus er zat nog 5kg aan van mijn eerste zwangerschap :eek::oops: ).
    Mijn buik is qua vorm dan wel hetzelfde als bij mijn dochter. Allebei draag ik ze naar voren. Bij mijn dochter een hele duidelijke zwangerschapsstreep, vanaf mijn middenrif tot schaambeen en nu heeeel licht.

Ik denk dat het bij iedereen verschilt, maar bij mij merk ik wel duidelijk verschil tussen de geslachten :D

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vier verschillende zwangerschappen maar toch echt vier meisjes.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Al mijn zwangerschappen waren hetzelfde... geen enkele kwaal behalve pijnlijke boobs tot de 6e-7e week en sneller moe tot ongeveer de 10e week.
    Zelfs de vorm en grootte was elke keer het zelfde.

Toch heb ik 3 jongens en 2 meisjes gekregen :)

9. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Bij mn dochtertje was ik tot week 16 misselijk en aan het overgeven, en toch bleef ik aankomen in totaal die zwangerschap zat ik op 27kg! Dat zag je ook aan mn gezicht en alles werd wat dikker!
    Nu van een jongetje zwanger, niet overgegeven, eigenlijk weinig klachten alleen sneller moe. Maar dat komt ook doordat er nog een dreumes rond loopt! Nog maar net 2kg aangekomen en ook alleen mn buik groeit!

10. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Mijn zwangerschappen van de meiden waren wel verschillend, maar ook overeenkomsten. Maar ik heb een vriendin met 6 kinderen en die wist nooit wat het werd, maar zei bij de laatste wel, dit wordt een meisje (was ook zo). Zij merkte echt verschil in haar zwangerschappen tussen de jongens en de meisjes. Maar ik denk dat het per persoon verschilt.

11. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.402
    1.180
    113
    Ik ben nu zwanger van hetzelfde geslacht, maar echt een volledige andere zwangerschap.

12. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Volgens mij is er bij mij iets misgegaan haha. Ik lees bijna overal en nu ook hier, dat de meisjes zwangerschappen zwaarder zijn dan die van jongens.
    Ik hoor dat ook telkens in mijn omgeving, dat ze het gek vinden dat deze zwnagerschap zo zwaar is (al 8 maanden heel misselijk) (jongen) en dat mijn vorige zwnagerschap (meisje) zo makkelijk was.
    De meeste mensen zeggen inderdaad dat het normaal bij een meisje zwaarder is en meer misselijk, nou bij haar was ik tot 12 weken misselijk en daarna super fit gebleven en nu geef ik al bijna 8 maanden over (HG), bekkenpijn, geen conditie en heel vermoeid...
    Zal dus wel een fabeltje zijn.
    Wel twee hele andere zwangerschappen en twee andere geslachten als antwoord op vraag van TO.

13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dit is mijn tweede zwangerschap en totaal anders dan de eerste.
    We hebben al een dochter en verwachten nu weer een dochter.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier 2 totaaaaal verschillende zwangerschappen, twee meisjes ;)

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.312
    113
    4 totaal verschillende zwangerschappen en heb 2 jongens en 2 meisjes

16. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Bij mijn zoontje en deze baby boy verlangen naar koffie ( bij de dames kreeg ik al kok neigingen bij de geur)
    En vis eten owwwww heerlijk

17. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Nee maar met die geweldige bakkerspraatjes heb je natuurlijk wel 50%kans dat het klopt!

18. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

2 verschillende zwangerschappen en toch echt 2 jongens.
    hele andere zwangerschapskwaaltjes.
    en 2 totaal verschillende zwangerschapsbuiken.

19. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    4 vrijwel dezelfde zwangerschappen en ik heb 3 jongens en 1 meisje :p

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bakerpraatjes.

Bij Aiden de eerste drie maanden voornamelijk heel erg moe. Een jongen dus.
    Bij Finley de eerste 5 maanden extreem misselijk (HG) en constant overgeven. Weer een jongetje.
    Twee verschillende zwangerschappen en twee jongetjes.

Deel Deze Pagina