Vrijdag heb ik mijn eerste IUI-D poging gedaan met een follikel van 20mm en bm slijmvlies van 11.4 dik. Ik had IUI ready rietjes besteld van MOT20. Toen ik voor de inseminatie ging tekenen heb ik gehoord dat er 21 miljoen zaadcellen in het rietje zaten. Nu kreeg ik dus het volgende te horen; Ik heb even overleg gehad met het laboratorium om uw vraag zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden. Het zou inderdaad zo zijn dat u een rietje had met 21 miljoen zaadcellen per 1 ml. Echter is een rietje ruim minder dan de helft van een ml, de schatting is dus dat er ongeveer 8 miljoen zaadcellen (goed beweeglijk, want dat is geteld) inzitten. Nu ben ik best wel een beetje “geschrokken” ofzo. Ik snap het gewoon niet helemaal, je betaald een hele hoop geld voor 1 zo’n rietje, die al IUI klaar is en dan valt er alsnog meer dan de helft af? Is dit hoe het hoort? Ik ben zo mega angstig dat het niet lukt en dit is dan echt even een domper ofzo. En tuurlijk is er maar 1 zaadje nodig, maar het idee hebben dat er 21 miljoen waren geïnsemineerd maar eigenlijk maar 8 miljoen vind ik best even schrikken.
Ja dit klopt. Het rietje is maar 0,4/0,5 ml. Het staat uitgelegd op de website van esb: https://www.europeanspermbank.com/nl-nl/donorsperma/mot Ik gebruik mot10, is ook al eens gelukt. Dus - ondanks dat het even tegenviel - hier zou ik me nu niet meer al te druk over maken. Eerder over: je eerste wachtweek zit er op! Wanneer is je nod/mag je testen van de kliniek? De 25e? Zou een mooi Kerstcadeau zijn! Veel succes met de tweede wachtweek, die vind ik altijd wat zwaarder dan de eerste. Ik was maandag bij NG, dus ik mag de 28e testen (maar nod is al de 25e)
Ja dit klopt. Een rietje is ongeveer de helft van een ml en dus de helft aan aantal zaadcellen. Ik ben met MOT5 ook eens zwanger geraakt. Volgens onze kliniek was dit namelijk genoeg. En dat bleek wel. Het feit dat dat buitenbaarmoederlijk was heeft niks met het aantal zaadjes te maken. Donorzaad van esb / cryos is echt ‘gewoon’ goed. Daar hoef je je echt niet druk om te maken.
Ik mag al bijna testen maar weet al zeker dat het niet gelukt is. Ik heb gister letterlijk de hele avond gehuild, er zit/zat zoveel spanning in mij. Ik hoop me er een beetje bij neer te kunnen leggen en gewoon wachten tot ik ongesteld word. Ik ga in ieder geval niet testen want dat maakt me denk ik nog verdrietiger.