Laatste borst en doorslapen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marley, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Hallo!
    OnS kindje vraagt regelmatig rond 7 uur voor het laatst om de borst en wordt dan rond 4 uur weer wakker.
    Het zou fijn zijn als hij de laatste keer om bv om 10 uur nam en zou slapen tot 7.
    Hoe krijg ik dat voor elkaar? Iemand tips?

2. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Om 10 wakker maken? Of misschien steeds 15 of 30 minuten opschuiven tot je rond 10 uitkomt. Maar of dat werkt weet je pas als je probeerd. Kan makelijk zijn dat je kindje toch om 4 komt. Vaak goien ze hun chema vanzelf om hoor.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt proben je kind te laten drinken voor je zelf gaat slapen. Kan zijn dat je kind dan later wil opstaan, kan even goed dat je kind dan besluit om 's nachts elke twee uur aan de borst te willen. Kwestie van uitproberen. En vooral zelf gewoon op tijd naar bed gaan, zo rond 21 uur, zodat je zelf een voldoende lange nacht maakt.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben het geprobeerd (toen hij nog doorsliep;)), maar het werkte niet. Nu is het helemaal drama met slapen, dus aan mijn advies heb je niet zoveel:p

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier deed ze dat rond 4 maanden. Als ik haar s avonds laat nog pakte, dan kwam ze vervolgens om de 3 uur dus ik liet haar slapen.
    Langzaam schoof de tijd toen steeds wat op en werd het 6/7 uur.
    Maar met 6 maanden was het uit met de pret en kwam ze weer heel vaak s nachts en ze slaapt nu ook maar af en toe door en wordt geregeld nog een keer wakker.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De jongste is de avonden beneden dus die neem ik mee naar boven als ik zelf ga slapen. Dan wordt ze nog weer wakker en drinkt ze nog weer.
    Het was eerst 3 uur, toen half 4 en nu half 6 al blijft ze de laatste 2 nachten steeds bezig tot 2 uur en gaat dan pas slapen (gaap...). Heb ik toch liever een nachtvoeding en slapen rond 23 uur.

Deel Deze Pagina