Hallo, Zijn er mama`s die ervaring hebben met grote kindjes. Mijn zoontje is nu bijna 3 maandjes en moest weer gewogen en gemeten worden. Maarliefst 8500gr en 65 cm was hij. Nu vroegen ze meteen hoeveel voedingen hij kreeg. Toen ik zei dat hij met doorslapen op 5 zit keek ze zo van ow ik verwachte meer hihi. Ze zei dat als hij rond een bepaalde leeftijd niet terug nar het lijntje gaat we maatregelen moesten gaan nemen. Zijn er meer mama`s die dit hebben gehad? En hoe zijn jullie kindjes nu?
Echt, laat je niet gek maken hoor, wat een BELACHELIJKE UITSPRAAK! Alsof zo'n jonge zuigeling al op dieet moet, wat een crap! Ene oor in en andere oor uit hoor!!! Mijn zoontje heeft op +2 gezeten en was dus zo'n Hollands Welvaren en die zit nu al tijden op de middellijn! Alles tussen de -2 en +2 is oké!!! Vul anders eens je gegevens in op de curve van borstvoeding.com!!
Ik zie nu pas dat je zoontje bijna 9 pond was bij zijn geboorte, wow! Hij volgt wsl gewoon zijn eigen lijntje! Ik heb de gegevens even uiteen gezet in de curve van het WHO en hij zit met zijn lengte op +1,5 (geboorte was +1). Hij is zo jong dat daar nog helemaal niks uit af te leiden valt! Als hij blij en tevreden is, dan ga je lekker zo door hoor!
Onze twee oudsten waren flink, niet enorm ofzo, maar ze hadden lekkere spekkies... De vk zei bij de nacontrole al dat ik een nachtvoeding (hij kreeg er twee) moest vervangen door water, want hij moest nu toch wel toe kunnen met 7 voedingen (hij was net 6 wkn!) hebben we niet gedaan overigens... Bij het cb nooit commentaar gehad, alleen dat ik slagroom had hihi. Vooral geen gekke dingen gaan doen hoor, jouw voeding is perfect afgestemd op jouw mannetje, dus helemaal goed! Onze oudste is nu n gewone gemiddelde kleuter en onze tweede is mssn nog wat aan de flinke kant, maar je ziet dat zijn babyvet verdwijnt en dat ie steeds meer een jongetje wordt! Komt vanzelf goed!
Hier ook slagroom haha. Als ze zo door blijft groeien halen we dat ook wel maar kan natuurlijk alle kanten op. Oudste groeide de eerste 7 maanden heel goed en daarna nog heel weinig en werd van een mollige baby een slanke dreumes. Ik moet woensdag naar het cb voor het eerst. Dochter was hier bijna 8 pond bij de geboorte en ze is nu bijna 6 kg.
Mijn zoon groeide ook als kool op de bv. Hij woog met drie maanden 7775 gram, geboortegewicht van 3340. Komt dus beetje neer op de groei van jou zoontje. Het cb heeft er bij mij ook nooit een probleem van gemaakt. Nu is hij overigens nog steeds groot, maar volgt wel precies de lijn die hij altijd heeft gehad (nu met 3 jaar weegt hij 18 kilo en is 1 meter ongeveer).
Zo sparkie, flinke knul inderdaad. Mijn oudste begon dus wel flink, maar is nu met z'n vier jaar 15,5 kg en 100 cm, weer helemaal gemiddeld...
Niet druk maken hoor! Je kleintje groeit gewoon lekker goed, wat moet je dan, halverwege de voeding afbreken? Bij minder voedingen drinkt hij waarschijnlijk gewoon meer per voeding Mijn zoontje groeide na een slechte start (prematuur) met 3 maanden opeens een kilo per maand op mijn melk en is nu 8.2 kilo, lekker toch?
Je niets van aantrekken hoor. Hier was onze zoon bij zijn geboorte 5 kilo en met 4 maanden woog hij 8 kilo en was 70 cm. Omdat hij toen een urineweg infectie had is hij opgenomen in het ziekenhuis alwaar ze meteen zijn fruithapje en een fles eraf haalden omdat hij "te dik " zou zijn. Maar ze keken alleen naar zijn gewicht en nooit naar zijn lengte (zoals je bij een bmi zou doen). Toen hij beter was huilde hij gewoon van de honger en heb ik hem gewoon een extra flesje gegeven. In het dossier kwam toen te staan - moeder overvoed de baby. Terwij het cb zei dat er niets aan de hand was want qua lengte en gewicht volgde hij netjes de + 2 lijn. Toen hij begon te kruipen hield de gewichtstoename ineens op en boog hij af van de +2 lijn naar de 0 lijn en dat is nu nog steeds zo. Hij is nu 1.29 en weegt 23 kilo (en volgens de bmi meter van het voedingscentrum heeft hij een kilo ondergewicht) Ook onze dochter volgde de + 2 lijntjes tot ze ging kruipen en daarna boog het gewicht ook af naar beneden. Toen ze 1,5 was kreeg ik te horen dat ze te zwaar was voor haar leeftijd (wederom werd er niet naar de lengte gekeken) en dat ik haar rem moest zijn. 3 Maanden later moest ik weer komen en toen was ze qua lengte gegroeit maar qua gewicht niet en kreeg ik weer te horen dat ik moest oppassen dat ze niet te licht zou worden. (nou snap jij het dan snap ik het). Pas als je kindje een sterke afbuiging maakt naar boven of beneden zou ik dat zorgwekkend genoeg vinden om een afspraakje te maken met mijn huisarts.
tja mijn kinderen hadden dan helemaal op dieet gemoeten,ze groeiden te hard op de bv. mijn 1ste zoon was geboren met 36 weken: 10 pond en 56 cm. met 3 maanden was hij al 78 cm en 9,5 kilo. met 6 maanden was hij al 86 cm en 12 kilo,op alleen bv. zoon nr 2 bij de geboorte 3 weken te vroeg 8 pond en 53 cm. met 3 maanden was hij 70 cm en 9 kilo. met 6 maanden was hij 78 cm en 12 kilo. hij heeft maar liefst 20 maanden bv gekregen en ben pas bij gaan voeden toen ze 8 maanden oud waren,toen waren ze 88 cm en 13,5 kilo en 82 cm en 13 kilo. je hebt nu eenmaal kindjes die erg hard groeien op de bv (de slagroom van hun mamma) dat deden mijn kindjes ook. en zijn nog steeds erg groot en hebben er niets aan over gehouden hoor. mijn jongste zoon word over 9 dagen alweer 5 jaar en is 1m33 en 28 kilo,ziet en is supergezond hoor(heeft alleen fh= familie-air hypercholesterollemie) mijn jongste kindje een meisje is geboren met 37,2 weken zwangerschap was 3900 gram bij 51,5 cm. was met 3 maanden 66 cm en 7300 gram. ook erg groot voor een meisje en dan ook nog te vroeg geboren,dus ja ze doen het gewoon goed op mamma's melk. moet zeggen nu ik geen bv meer geeft gaat ze harder in lengte dan gewicht. maar is kern gezond, het cb heeft altijd wat te zeuren