Ik weet het ff niet meer

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by one of kind, Mar 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hallo voedingsdeskundige,

Ik zit ff letterlijk met de handen in het haar.
    Een aantal weken weten we al dat ons zoontje verborgen reflux maar bij een osteopaat kwam aan het licht dat hij waarschijnlijk lactose intolerantie heeft hij dacht nog geen kma.
    Dus moest ik voor de bv maar soya produkten gaan drinken en eigenlijk alle melkproducten laten.
    Omdat door alle stress en het nieuws van kanker bij mijn moeder haar longen loopt mijn bv enorm achteruit hoeveel ik ook kolf:(.
    Dus had ik nutrilon soya gehaald maar hierdoor raakt hij weer enorm verstopt;).
    Hij kreunt en huilt van de pijn omdat hij niet kan poepen zoals hij gewend is.
    Wat moet ik nu dan denk je??
    Ik ga volgende week terug met hem naar de ka maar het is zo frustrerend , ben zelfs aan het twijfelen nog een keer met de omneo te proberen om te kijken of hij wel echt lactose intolerantie heeft.
    En anders wil ik de ka vragen om een test te doen naar kma.
    Beetje rare en wazige vraag sorry.
    Maar ik vroeg me dus af wat jij me kan aanbevelen over de flesvoeding.
    Hij drinkt nu 6x 90 cc met 3 schepjes.
    Meer krijgt hij vaak niet op.
    Groetjes Elif

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Elif,
    Dat is moeilijk. Ook niet fijn voor je zoontje als hij moeite heeft met de ontlasting. Wanneer je net op deze voeding over bent kan het zijn dat de darmen hier nog even aan moeten wennen. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Eventueel wat extra water in het flesje of tussen de voedingen door kan helpen om het wat makkelijker te laten gaan.
    Qua hoeveelheid drinkt je zoontje inderdaad niet heel veel melk. Belangrijkste is dat hij tevreden is en goed groeit. Wel goed inderdaad om het ook even met de kinderarts te bespreken. Koemelkallergie op deze leeftijd is eigenlijk alleen aan te tonen door gedurende 4 weken een speciale voeding te geven (FrisoPep) en kijken of de klachten dan minder worden.
    Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten!
    Sterkte.
    Groetjes Angelique

3. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ben vandaag naar de ka geweest en die heeft bloed afgenomen ter onderzoek.
    Hij komt gelukkig erg goed bij 150 gram per week.
    En groeit ook telkens goed, de ka was erg tevreden.
    maandag of dinsdag weten we meer.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Fijn om te lezen dat de kinderarts tevreden is!
    Groetjes Angelique

Share This Page