3 maand en 4 flessen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mamaprinses, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Beste voedingings deskundige

Mijn zoontje is bijna 3 maanden, hij krijgt 5 voedingen van 180+6 maar de laatste fles van 23.00 moet ik hem altijd voor wakker maken en drinkt hij hem nooit helemaal leeg!
    En als ik hem niet wakker maak voor die fles slaapt hij 'gewoon' de hele nacht door!
    Ik heb het afgelopen vrijdag geprobeerd en hij heeft toen rond half 7 zijn fles gehad en hij sliep door tot 08.45 ik weet dat dit erg fout is! maar ik had gedacht dat hij s'nachts zou komen of anders vroeg in de ochtend en dus geen wekker gezet! (mijn dochter is ook een zeer goede slaapster)
    Maar zou ik hem 4 voedingen van 210+7 kunnen geven (180 vaak niet genoeg voor hem overdag want direct na de fles begint hij te gillen dat hij meer wilt)
    Of is hij daar nog echt te jong voor?

Alvast vriendelijk bedankt

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Dat kan wel als dat voor jouw zoontje beter uitkomt, dan zou ik je adviseren 4 flessen van 210 ml water met 7 schepjes voeding te geven. Je zou dan wel in de gaten moeten houden dat er tussen de laatste en de eerste voeding maximaal 10 uur zit (voor de zekerheid wekker zetten). Vanaf dat je zoontje 4 maanden is, is dit niet meer nodig hoor.

Groetjes Linda

3. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Hoi Linda heel erg bedankt voor je snelle reactie
    ik zal idd de wekker gaan zetten voor het geval hij er niet binnen de 10 uur wakker van wordt!
    Nogmaals bedankt

groetjes Kim

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Tuurlijk, graag gedaan hoor! :)

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina