vraag over schema 7 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Lieke23, Apr 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Weten jullie misschien hoeveel melk een baby van 7 maanden nog min. moet hebben?
    Norah eet nu zoveel aan bijvoeding dat ze echt bijna geen melk meer drinkt! Maar het lijkt me wel erg vroeg al
    Ze is echt onverzadigbaar qua eten, maar flesjes weigert ze vaak.
    Wel drinkt ze diksap tussendoor.
    Even een vraag over het schema van ons dochtertje:

Ze eet nu:

5.00 fles 120cc
    9.00 2 stuks fruit met lepel granen
    12.30 1 boterham met boter
    15.00 fles 120cc ( drinkt ze vaak niet, alleen als ik er pap van maak met lepeltje)
    18.00 avondeten. ( Dit is echt megaveel! bv: 1 grote winterwortel, 2 aardappels en een half ei)
    22.30 fles 120 cc

Is dit goed? Ze eet dus echt goed, maar daardoor wil ze ook haast geen fles meer. Haar avondeten is echt zoveel dat ze bijna evenveel als mij eet, behalve minder vlees. (gisteren voor het eerst begonnen met vlees, een half ei)
    Ze zou nog wel meer aan vast voedsel kunnen eten, maar ik ben bang dat ze dan nog minder flesvoeding wil.
    Tussendoor drinkt ze diksap/water/thee

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Het is nog wel belangrijk dat je kindje 500 ml opvolgmelk per dag drinkt tot de leeftijd van 1 jaar, daarin zitten alle vitamines en mineralen die je kindje nodig heeft. Misschien kun je de hoeveelheid vaste voeding wat minderen, om toch aan voldoende opvolgmelk te kunnen komen.

Groetjes Eveline

Share This Page