Naar aanleiding van mijn zakken vandaag was ik benieuwd hoelang de meeste over hun rijbewijs hebben gedaan en de hoeveelste keer ze geslaagd zijn.
ik ben 3x opgeweest en heb 70 lessen gehad. mijn ervaring is dat het heeeeeel erg afhangt van je examinator. heel vervelend (en duur!) om te zakken, maar het komt wel goed! Wat zei je instructeur ervan?
Ja die was het wel eens met de examinator. Ik moet eerder dingen aan zien komen. Ging veel goed maar de puntjes zijn nog niet op de i zeg maar.
Ehhh, in 1x theorie , 9 lessen en in 1x mijn rijbewijs en dat alles in 4 weken tijd... (geen cursus)...
Theorie in 1x en praktijk in 1x. Wat was ik daar blij om! Heb in totaal wel 30 lessen gehad, maar dat kwam vooral omdat ik op het laatste moment ging verhuizen van het noorden naar het zuiden van het land. Heb dus hier voor de zekerheid nog 5 lessen genomen omdat ik wel de weg een beetje moest weten! (Ivm. het nieuwe examen, routerijden!) Maar geef niet op hoor, wat ik zo hoor zakken heel veel mensen voor de 1e keer! Het is vaak ook net een kwestie van een beetje geluk hebben..
Balen dat je gezakt bent zeg ... hoop dat je snel weer op kan! Ik heb 25 lessen gehad, en met heel veel mazzel in 1x geslaagd.
Ik ook theorie en praktijk allebei in 1 keer gehaald. Jammer dat je gezekt bent... Enig idee wanneer je het weer mag proberen?
Eigenlijk moet je dan ook weten hoe lang ieders lessen duurden Ik heb 40 lessen gehad, en dat lijkt op zich netjes, maar het waren wel lessen van anderhalf uur In totaal 60 klokuren les gehad dus. Maar goed...het schijnt dat de gemiddelde leerling nu sowieso meer lessen nodig heeft (gemiddeld 45 geloof ik), vanwege het nieuwe rijexamen.
Ik heb laatst ergens gelezen dat maar 40 tot 45% de eerste keer slaagt. Dus dat betekent nog altijd dat het merendeel niet de eerste keer slaagt! Daar moet je je echt niet druk om maken hoor! Plus dat jij nu dat nieuwe rij examen moet doen, en dit examen is gewoon moeilijker dan het examen van vroeger.
3e keer ben ik geslaagd. 1e keer was ik er echt nog niet klaar voor. 2e keer werd mijn examinator gecontroleerd tegen mijn zin, dus een extra persoon in mijn auto, ik schoot hierdoor zo in de stress dat het helemaal slecht ging. 3e keer was ik binnen 10 minuutjes geslaagd.