Volgens mij heb je er wel iets in te zeggen, ik wilde juist niet op de tom tom en mocht daarom dus zelf rijden.
Dayenne: Bij mij was het zo dat er bepaalde plekken waren in mijn woonplaats waar ik heen moest rijden. Dat zijn vaak per plaats/regio 3 vaste plekken. Van te voren heb ik deze toen vaak geoefend met mijn rij-instructrice. Maar mocht je die opdracht krijgen tijdens je examen en het gaat niet helemaal goed (je rijdt verkeerd of zo) dan moet je je er niet meteen te druk om maken hoor. Ze kijken tenslotte naar hoe je rijdt en niet of jij precies goed naar die plek kan rijden.
dayenne: ik ben ook super slecht in de weg onthouden , mede omdat ik de stad gewoon niet ken, woon er nog niet zo lang mij werd verzekerd dat het geen kwestie is van geheugen testen maar puur om het rijden al zou je gigantisch verkeerd rijden het gaat om je rijgedrag, dus ik zou me niet zo'n zorgen maken over het feit dat je slecht ben in de weg onthouden... dat is echt wel het laatste waar ze je op afrekenen
Zijn er hier ook meiden die dus voor de 2e keer moesten en inmiddels hun vrijstelling niet meer hadden (van de TTT) en vond je dat erg of maakte dat parkeren enzo het er niet extra spannend op?
Aan mij is het anders uitgelegd: de examinator kan kiezen voor de opties tomtom, een vaste route rijden (die je vooraf leert tijdens de lessen), of een clusteropdracht. De andere helft van het examen gaat op de oude manier, dus op aanwijzingen van de examinator links/rechts etc. Ik kreeg een clusteropdracht op mijn examen, en de tweede helft van het examen heb ik op aanwijzingen gereden.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Doet me erg goed . @Mikki zo legde mijn instructrice het ook uit . Ik zei het een beetje fout haha. Maar wat is ook alweer een clusteropdracht? Die 3 vaste plekken moet ik ook leren tijdens het rijden, 2 kan ik bijna blind rijden maar die ene vind ik moeilijk. Tis ook in een andere stad, in het centrum. Maar gelukkig dat ze je daar niet op afrekenen!
Zowel theorie en examen in één keer met 26 lessen. Kwestie van goed kijken en een beetje geluk . Veel succes! Uiteindelijk lukt het wel!
ben geslaagd maar beide in 1 keer.. maar stiekem moet ik wel zegggen dat ik er 75 lessen voor nodig had. Ik had een vrouwelijke rijinstucteur en die had het motto laat je niet eerder afrijden als dat je in 1 keer slaagd. ik was heel onzeker en bang ze zegt beter veel lessen en verzekerd achter het stuur en slagen dan weinig lessen zakken en daar een knauw van krijgen.. ben nog steeds blij met me papiertje wat ik nu 6 jaar heb.. yippie
Ik heb zojuist weer een afspraak gemaakt as maandag om 9 uur ga ik weer rijden! We gaan weer met volle moed aan de slag
Daar ben ik het dus ook wel beetje mee eens he! Soms denk ik weleens ben nog best wat onzeker was ik er wel klaar voor.
hier ook beide in 1x met 32 lesjes.. dayenne komt wel goed hoor! heb zelf ook geluk gehad, want mijn examinator was ziekjes, en wilde graag naar huis haha anders was ik nooit geslaagd volgens mij
Bij een clusteropdracht krijg je een paar aanwijzingen achter elkaar, die je dan moet onthouden en moet opvolgen. Bij mij was het bijvoorbeeld: op het verkeersplein driekwart links, dan afslag zus en zo nemen, en dan afslag huppeldepup volgen. Een heel klein clusteropdrachtje dus, maar meer aanwijzingen achter elkaar kan je ook echt niet onthouden op je examen En je wordt er zeker niet op afgerekend als je de vaste routes niet in één keer goed rijdt. Alleen is het voor jezelf lastig, omdat je in het ergste geval je auto dan aan de kant moet zetten of moet omkeren, en daar raak je volgens mij alleen maar nerveuzer van. Ik kreeg van mijn instructeur een mapje met alle mogelijke routes erin die op het examen van je kunnen worden gevraagd. Al die routes heb ik in de lessen meerdere keren geoefend, en thuis ben ik ze voor het examen allemaal nog een keer nagegaan in mijn hoofd, met dat mapje erbij.
@Mikki thanks voor je uitleg! Ik weet nu al 3 van de 4 routes! (het waren er bij nader inzien 4 ipv 3) Morgenvroeg weer rijles, dan nog even de 4e vragen (is heel simpel, maar 2 km van het cbr) en dan ben ik er klaar voor .