Hoeveelste ronde?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Menn25, May 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kirsty84

kirsty84 Actief lid

Jul 30, 2013
    166
    9
    18
    super vervelend om niet zo snel zwanger te worden als dat je zou willen. Vooral die onzekerheid of het op korte of lange termijn wel gaat gebeuren heeft enorm aan me geknaagd.
    Maar het is bij mij goed gekomen.

Van de 1e was ik na 6 rondes zwanger, ik heb vanaf rond 5 ovulatietesten gebruikt en kwam er toen achter dat mijn eisprong later is dan ik dacht.
    En nu net zwanger van de 2e na de 10e ronde.

Na 5 rondes is het is best wel balen dat het nog niet is gelukt. Maar de kans dat het binnenkort alsnog wel raak is, is wel groot.
    Hou dus moed. Even paar dagen balen en dan weer door naar de volgende ronde. Als ik jou was zou ik inderdaad ovulatietesten gaan gebruiken, je weet maar nooit.

Succes meid! hopelijk is het binnenkort raak

2. Jdk

Jdk Actief lid

Jul 28, 2015
    288
    16
    18
    Ff tellen..
    1e zs was in ronde 2 => werd een zwangerschapsafbreking op 15w (niet levensvatbaar) ; dan 2 maand de pil
    2e zs was ronde 7 na die 2 maand pil ( => biochemische zs )
    3e zs was de eerste ronde na mk2 ( => hartje gestopt op 8w)
    1 maand pil
    4e zs was eerste ronde na die maand pil ( => lege vruchtzak op 6w)

En nu denk ik dat ik weeral zwanger kan zijn, wat ronde 1 na MK4 zou zijn.

Geen enkel idee hoeveel rondes in totaal nu dus, volgens men appje zitten we aan de 16e cyclus inclusief de zwangere cyclussen en pilmaanden?

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Ik ben vandaag ook ongesteld geworden, en ga nu ronde 6 in.

Bij mijn dochter was ik ronde 2 al zwanger, dus valt nu al zwaar tegen natuurlijk

4. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Jeetje, wat heftig! Zoveel verdriet en nog steeds met lege handen.
    Heel veel sterkte, en hoop dat het jullie gauw gegeven is.

5. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,398
    1,176
    113
    Ronde 17 na curettage... Terwijl 1e zws 3e ronde raak was en 2e zws 4e ronde..

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou hoop, hoe lastig ook en geef er nu even aan toe dat je je naar/verdrietig voelt.

Miskraam voor 1e kindje; ronde 2
    1e kindje; ronde 1 na mk
    Miskraam voor 2e kindje; ronde 6
    2e kindje (donderdag echo, denk dat er een baby zit) 1e ronde na mk, ronde 7 dus

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar! Bij mjnn dochter ging het ook super snel, nu was het ronde 7 "pas" raak. Ook al weet je dat het lang kan duren en dat je geluk hebt als het snel raak is valt het toch vies tegen

8. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Ronde 18 ofzo? Nog nooit zwanger geweest. We zijn nu bezig met onze eerste IVF poging.

9. Moess

Moess Niet meer actief

Oke, ik hoor dan ook niet bij wat 'normaal' is.. ronde 42 ofzo? Ik weet het niet meer.

Normaal zeggen ze dat binnen een jaar 80% wel zwanger is

10. Menn25

Menn25 Actief lid

Feb 27, 2016
    235
    20
    18
    Dag dames,

Heb nu pas alle berichten kunnen lezen na een lange werkdag.
    Maar wat een verhalen en wat zit er toch een verschil in, wanneer iemand zwanger raakt.

Ik voel me nu best wel schuldig dat ik me na de 4e ronde al druk maak!
    Maar dat komt denk ik een beetje omdat ik het gevoel al jaren heb dat ik niet zwanger kan worden..
    Het slaat nergens op, want heb er geen reden voor. Misschien omdat ik het gevoel nog niet ken om een baby te dragen, wat mij ongelofelijk mooi lijkt.

Maar wat hoop ik voor jullie allemaal dat wij dit mogen mee maken.

11. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Pfoee nee snap ik dat je de tel kwijt bent :$ Sterkte!

12. Menn25

Menn25 Actief lid

Feb 27, 2016
    235
    20
    18
    Jeetje dat is ook wat! En ook allemaal in een korte periode. Heel veel sterkte.. hopelijk snel een goede zwangerschap.

13. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Je leest het vaak dat een 2e langer duurt dan een eerste (of juist andersom dat de eerste lang duurde en de 2e heel snel)

Ik ging er in met de gedachte dat het een kansspel is en de kans is zo nihil dat het snel gaat, maar stiekem ga je er toch wel een beetje van uit omdat de eerste zo snel was. Elke ronde langer is er 1 te lang.
    Maar nu weer vol goede moed door, die 2e komt er ook wel een keer :) en hopelijk laat hij/zij niet te lang op zich wachten

14. Moess

Moess Niet meer actief

We lopen wel gelijk! Ik ben de 29e weer begonnen met deca!

15. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Gezellig :) haha. Ik wacht op m'n menstruatie, maar die heeft er geen zin in volgens mij.

16. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Ronde 10 maar dt ging mis. Ronde 11 weer raak. En had en heb wel overgewichr. Hierdoor dacht k dat het langer zou gaan moeten duren. En ja het lijkt lang als je in ronde 5 zit maar ik realiseer me heel goed dat ronde 10 en 11 nog heeel erg netjes zijn. Je zal er hopelijk niet achter komen waardoor het niet gelukt is want das een teken dat je geen onderzoeken nodig hebt en gewoon binnen een jaar zwanger raakt.

17. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

1e zwschap > 14e ronde
    2e zwschap > 3e ronde (na bevalling)
    3e zwschap > 2e ronde (na miskraam)

18. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Van zoon meteen raak. Toen was ik 32. Vorig jaar meteen raak, toen was ik 37. Miskraam. Daarna na 4 rondes raak, miskraam. Nu in de vijfde ronde weer en ik denk dat ik ongesteld ga worden. Duurt nu dus duidelijk langer.

19. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

Nov 5, 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is vrij normaal om er ongeveer 1 jaar over te doen...en ik weet het...elke maand is er 1 teveel als de wens groot is.
    1e keer werd ik in ronde 7 zwanger, na 17 jaar pilgebruik. Nu bezig in ronde 5.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Eerste keer in 1 keer raak, tweede en derde keer na 3 maanden (beide keren vroege miskraam, ongesteld, zwanger)

Share This Page