eisprong vraag met pcos (HOOP op spontane zwangerschap)

Discussion in 'Zwanger worden' started by joyce90, May 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce90

joyce90 Lid

Mar 26, 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag en hoor graag van jullie ervaringen of adviezen.

Ik heb pcos. Na 1.5 jaar in de mmm zwanger geraakt mbv puregon/pregnyl. Clomid deed ik niks op. Na 3x regelmatige cyclussen met puregon al zwanger.
    Voor mijn zwangerschap was ik 1x in de 3a 4 maand ongesteld. Dus volgens fertiliteitsarts geen eisprongen.

Nu is ons kindje 14 maand een willen we graag een 2e kindje.
    Gestopt met de mini pil die ik gebruikte ivm borstvoeding.
    Na 6 weken ongesteld geworden en vanaf toen tellens een cyclus van 33 dagen. Nu al 5 maand achter elkaar.

Mijn vraag ik. Zou de pcos verminderd kunnen zijn Door de zwangerschap dus hormonen meer in balans.?
    Zou ik nu wel een eisprong hebben nu ik regelmatig menstrueer? En het voor mijn doen een keurige korte cyclus is?

Snap alleen niet waarom weet dan niet zwanger raken. Vorige keer was ik snel zwanger toen ik een eisprong had.
    Wil eigenlijk niet weer de stap zetten naar het zkh

Weet iemand antwoorden?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Misschien zou je kunnen beginnen met ovulatietesten? Dan weet je in elk geval of je een eisprong hebt en wanneer die dan ongeveer is.

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Hoi, hier redelijk vergelijkbare situatie..

Voor eerste zwangerschap 1,5 jaar mmm. Clomid resistentie dus puregon. Daarmee al heel snel overstimulatie, 1e x heel hevig echt ohss. Tweede poging lagere dosis en 3 eitjes, wel zelf geklust en gelijk zwanger.

Na bevalling amper anticonceptie gebruikt maar geen zwangerschap. Cyclus was meer dan 100 dagen met wel vaak sponning of bruinverlies. Op een gegeven moment werd mijn cyclus tussen de 35 en 37 dagen, ik dacht chilllll ik ben vruchtbaar! Maar nee! Ovulatietesten gaven op de vreemdste tijdstippen positief aan maar mijn temperatuur gaf aan dat ik geen eisprong had. De bloedingen waren ook minimaal en ik ging opeens naar cyclussen van 2 a 3 weken.
    Helaas dus geen eisprong en we zitten nu weer in de mmm.

Ik zou als ik jou was oor de zekerheid een cyclusanalyse vragen, dan weet je op tijd waar je aan toe bent. Ik heb iig spijt dat ik niet eerder met ovulatietesten en temp. ben begonnen..

4. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

Jan 29, 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij is het verbeterd naar de eerste !! De eerste nooit ongi ook aan de chlomid de tweede 1x per 2mnd toen ben ik Teunisbloemolie en tarwekiemolie gaan gebruiken en kreeg ik netjes een cyclus van 32 dagen nu gaan we voor Een derde en weer netjes een cyclus 😃

5. joyce90

joyce90 Lid

Mar 26, 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL

Ik begrijp dat je dan ook spontaan zwaneer bent geraakt?

6. joyce90

joyce90 Lid

Mar 26, 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik dacht altijd nette cyclus dus regelmatig onder de 40 dagen is eigenlijk altijd eisprong.
    .met cyclusanalyse bedoelen jullie 1 cyclus volgen met echo?

7. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Met ons ovulatietesten weet je niet zeker of je een eisprong hebt. Wel met temperaturen.

8. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

Jan 29, 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Jaik ben spontaan zwanger geraakt !! Nu de derde (nog) niet maar wel duidelijk eisprong!!

S morgens en s avonds neem ik 2 pillen Teunisbloem olie van de kruidvat (tot de eisprong )
    Hele cyclus door 1 pil tarwekiem olie van de tuinen ! (Kruidvat verkoopt niet meer en de tuinen is hoger gedoceerd zodat je er maar 1 hoeft ipv 3 !

9. joyce90

joyce90 Lid

Mar 26, 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat fijn 2011 anoniem.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die antwoorden of info of advies voor mij hebben

10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Helaas ook niet met temperaturen.
    Met persisterende follikels kan het zijn dat je lichaam ondanks dat er geen eisprong is toch progesteron aanmaakt waardoor je een tempstijging krijgt.
    Wanneer je lichaam dan door heeft dat er niks aan de hand was krijg je gewoon een bloeding.
    Ik heb redelijk normale cyclussen en alles 'klopte' maar ik had dus geen eisprong.

11. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Ik lees vaak genoeg dat het niks zegt dat je de eerste keer wel snel zwanger bent geraakt, dat dat de keer erna dan ook zo zal zijn. In jouw geval snel zodra je een eisprong had dan natuurlijk ;)
    Je bent nu 5 a 6 rondes verder? Dat is toch nog niet zo lang? Gemiddeld wordt er een jaar gerekend.
    Ik zou nog even geduld hebben en vetrouwen hebben in je lichaam. Dat je nu een regelmatige cycus hebt, lijkt me toch al positief.

12. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Weer wat geleerd.
    Lastig als je hier last van hebt. Denk je dat je cyclus normaal verloopt en dan geen eisprong.

13. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

May 18, 2014
    545
    67
    28
    Female
    Het zuiden
    Ik heb geen antwoord waarom je nog niet zwanger bent..
    Maar hier een succes verhaal... Ook om de 3 maanden een bloeding gehad.. 10 maanden gezocht naar eisprong.. Clomid hielp totaal niet, leo operatie gehad en gelijk hsg.. Ook afgevallen hielp niet.. Toen gonal f gaan spuiten pas reactie bij 150ie.. Tweede ronde hadden ze me te laag ingezet.. Volgens hun duurde het te lang en was baarmoederslijmvlies te dik.. Toch gezegd en nu wil ik 150 spuiten eisprong en zwanger!! Na de bevalling ineens cyclus van 35-49 dacht dat de pcos terug was had zoiets oh dan kan ik toch niet zwanger raken (wilde graag een tweede maar niet weer het ziekenhuis in) had ik blijkbaar een cyclus van 37 dagen en weer zwanger☺️
    Ik hoop dat jullie snel weer zwanger mogen worden!

14. joyce90

joyce90 Lid

Mar 26, 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn om ook wat succes verhalen te lezen!
    misschien moet ik ook wat meer geduld hebben maar vorige keer wasamen het echt snel toen ik eindelijk een ei had.

Ik moet wel zeggen als ik in de week van men hopelijke ei zit ik harde stukjes in men borst krijg. Net alsof ik nog borstvoeding geef en een verstopt kanaaltje heb. Iemand die dat herkend

15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Hier ook PCOS en spontaan zwanger. Hoewel we dit niet in de planning hadden zitten en dit ons nogal overviel.
    Na 8 jaar (vruchteloos) proberen met mijn ex had ik net mijn huidige vriend leren kennen. Huisje, boompje beestje zat er met moeite in maar dat vond hij niet erg. 4 maanden in onze relatie was het raak en onze zoon is inmiddels bijna 2,5 ;)
    Na die tijd nog 3 zwangerschappen gehad waarvan er 2 een vmk werden en 1 maal een bbz. Na die bbz is mijn cyclus wel weer een rommel maar het eerste jaar na de bevalling van mijn zoon had ik voor het eerst in mijn leven een hele mooie cyclus. Dus het kan wel degelijk.

16. joyce90

joyce90 Lid

Mar 26, 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bijzonder van je spontane zwangerschap.! Maar de 3 x daarna is wel heftig zeg. ! Lijkt me zo moeilijk!
    Ik vind wel ook in men omgeving dat er bij pco vrouwen veel miskramen voor komen. Vooral als de zwangerschap spontaan is. Zou dat nog iets zeggen over de kwaliteit van de eitjes. Of gewoon pure pech.

Share This Page