Als deze IUI mislukt, dan mag ik direct starten met de eerste IVF. Ik weet nog niet zeker of ik dit ga doen, maar het is dus een mogelijkheid. Vroeg me nou alleen af op welke cyclusdag je begint met prikken als je een kort protocol volgt (of is dat voor iedereen anders?)? Het zou namelijk kunnen dat we ons gesprek met de IVF-arts net te laat hebben en dan moeten we dus een ronde wachten. Met de IUI's moest ik altijd op dag 2 starten met prikken, maar is dat bij IVF ook zo?
Ik moest altijd op dag 3 in zkh zijn, en dan kreeg ik te horen of ik kocht starten met prikken, de eerste ivf zonder decapetyl op dag 3 gestart. De 2 e ivf op dag1 met decapeptyl en dag 6 pas gestart met puregon. Het is dus afhnakelijk van je dag3 echo.
Kort protocol is vanaf dag drie. Maar hou er rekening mee dat je niet altijd je recepten gelijk meekrijgt (de mijne werden opgestuurd) en dat een apotheek ze vaak moet bestellen en dan heb je ze ook niet gelijk...
Oke, goed om te weten. Ik hoop dat ik gewoon Puregon mag gaan gebruiken, want dat heb ik nog in huis. Zit er toch over te denken om nog eens te bellen en te vragen of er niet toevallig eerder een plekje is. Dan weet ik iig zeker dat ik alles in huis heb en dan is het aan mij of ik direct wil starten. Hangt er voor mij ook een beetje vanaf hoe hard de klap is als deze ronde mislukt is.
Jij ook bedankt voor je reactie. Je krijgt dus sowieso eerst een echo begrijp ik hieruit en dan hoor je of je mag starten. Is decapetyl hetzelfde als orgalutran eigenlijk?
Ik moest ook elke keer opdag drie beginnen met spuiten can decaoeptyl en menopur. Alleen de eerste keer heb ik puregon gespoten. Dag drie krijg je een echo en als er genoeg follikels zijn mag je beginnen. Wat merah ook al zei, je krijgt meestal eerst een gesprek,dan krijg je de recepten mee of ze worden opgestuurd, en bijna alle apotheken moeten deze,medicijnen bestellen. Bij ivf/icsi is het ook gebruikelijk een maand tussen de behandelingen rust te houden, dus houdt daar rekening mee. Maar hopelijk lukt deze iui en hoef je niet verder!
Ik heb ook het korte protocol gehad en moest dag 1 beginnen met deca en vanaf dag 3 puregon erbij. Ook mijn apotheek moest de medicatie bestellen en het was er dan de volgende dag. In mijn zkh hanteren ze wel een maand pauze tussen de iui's en de ivf. In die maand krijg je voorlichting en prikinstructie. Er is altijd een uitgangsecho op dag 3. Als er geen cysten of dominant follikel te zien is, mag je gaan stimuleren. Succes met de iui!
Ik weet dat een maand rust tussen die 2 IVF's idd vaak verplicht wordt door het zh. De arts vond het nu iig geen bezwaar als we vanuit deze IUI-poging toch direct zouden starten met IVF. Ik was nog redelijk terughoudend, maar zij gaf aan dat ze geen enkele reden zag om het niet te doen. Wel heeft ze aangegeven dat het IVF-traject een pittig traject is en dat we daar dus wel rekening mee moeten houden.
Orgulantan is idd hetzelfde. Ik heb het ook gebruikt, maar toen ik wat overgebleven medicatie weg wilde geven (verkapt in een topic) bleek dat niet veel mensen het kenden. Welk ziekenhuis loop je? In het UMC utrecht hangt de vorm van fsh (puregon of menopur) af van je geboortejaar. Dit om niet 1 firma monopolie te geven. Bij mij hadden ze verkeerd gerekend en kon ik puregon blijven spuiten na mn laatste iui. Gelukkig. Bij ons was het ook geen probleem om na iui gelijk door te gaan voor ivf. Als je uitgangsecho goed is natuurlijk. De recepten had ik al voor die tijd in huis. Vanwege het bestellen bij de apotheek.
decapetyl houdt de eisprong tegen, die zorgt voor een gelijke groei zal maar zeggen. de echo is om te kijken of er al voldoende folikels klaar liggen zodat het wel zin heeft om te gaan starten die ronde.