Eerste cyclus na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door wens3, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens3

    wens3 Fanatiek lid

    29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Lieve meiden,

    Ik ben erg benieuwd hoe lang het duurde na een miskraam, voordat je weer ongesteld werd voor het eerst. Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Kun je het vergelijken met een normale cycluslengte, of juist korter of langer?
     
  2. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Bij mij was mijn eerste cyclus, als ik mijn miskraam als eerste dag van de laatste menstruatie nam, iets meer dan 5 weken, terwijl ik normaal altijd 28 dagen had.
     
  3. sizzel

    sizzel VIP lid

    26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik zat voor mijn curettage altijd op 27 dagen. Mijn cyclus daarna zat op 30 dgn.. maar 1 cyclus gehad, en toen weer zwanger
     
  4. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik zit nu 6 weken na miskraam en nog niet :(
    ongesteld geweest, heb nu acupunctuur
    laten doen en zit een teunisbloem om
    de boel op te wekken.....

    Succes....
     
  5. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Er wordt gesteld dat de gemiddelde 1ste cyclusduur na miskraam 4 tot 6 weken is. Dit heb ik meerdere malen gelezen en ook mijn gyn had het hierover.
    Je hebt dus kans dat het gelijk is aan de gemiddelde normale cyclusduur, of tot 2 weken langer. Maar ik zie dat jij hiervoor een paar lange cyclussen hebt gehad, misschien dat die dus nog langer worden.

    Mijn missen abortion en curettage is nu 4 weken geleden, ik zit ook nog te wachten op de 1ste menstruatie.
    Ik doe ovulatietesten. Ik had wel een positieve ovulatietest afgelopen zondag, wat een eisprong 4 weken na de missed abortion zou betekenen (voor mij zo'n 2 weken later dan normaal). Maar mijn lijf gaf niet deze tekenen (geen vruchtbaar slijm, controle baarmoedermond wees niet op ovulatie).
    Daarom dat ik mijn volgende NOD op 23 september maar even op 'waarschijnlijk' heb gezet. Klopt die (ongeveer) wel dan zou ik 6 weken na de curettage ongesteld worden.
     
  6. foreverfriend

    foreverfriend Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hi
    mijn cyclus na mijn 1ste miskraam was net als eerder gewoon 28-30 dagen. Niks aan de hand dus bij mij.
    Nu heb ik eergisteren ook weer mn ei gehad, na 2e miskraam, heb getest met ovulatietest. Maar het is echt bij iedereen verschillend hoor...
    wacht het gewoon rustig af! Meer kan je niet doen.
    Sterkte meid
    ciao
     
  7. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik wacht met je mee. Ik zit nu op dag 24 na de miskraam en heb nog steeds geen ei gehad.
    Bij mijn vorige miskraam (12w en deze keer 5w) kwam hij pas na 7 weken.
     
  8. Tatty Teddy

    Tatty Teddy Bekend lid

    11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Ik wacht ook mee! Na me miskraam zag de gyn bij de nacotrole dat ik 30 aug me eisprong had! Volgens de berekening moest ik gisteren ongi worden,
    maar ik wacht rustig af deze week!
     
  9. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb m'n eisprong kunnen ondekken en als het goed is (liever niet natuurlijk) moet ik één dezer dagen ongi worden. Dat zou dan beteken dat ik een cyclus heb van ongeveer 34 dagen en dat is voor mij wel normaal.
     
  10. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik zit morgen op 4 weken en nog niets :cry: Moet nog tot 27 ste wachten en dan heb ik nacontrole en gaan ze het eveneens nakijken als ik nog niet ongi ben.
     
  11. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ik was na mijn eerste miskraam na 3,5 week weer ongesteld maar het gemiddelde ligt tussen 4 a 6 weken. Maar bij sommige is het ook pas na 8 weken. Dus eigenlijk is er niets van te zeggen en is het gewoon afwachten. Ik weet hoe moeilijk dat is want je bent o zo blij als je weet ongi bent zodat je weer opnieuw kunt beginnen voor een beebje.

    xxx joyce
     
  12. wens3

    wens3 Fanatiek lid

    29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    En om te weten dat alles weer gewoon 'werkt'.
    Het is bij mij altijd al een rommeltje, eerst ontpillen, daarna zwanger, borstvoeding, zwanger, borstvoeding, zwanger, miskraam,... kan me niet herinneren dat ik ooit een regelmatige cyclus heb gehad.
     
  13. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    ja dat is ook wel erg lastig, maar werken doet het volgens mij altijd wel. het is alleen de vraag wanneer he!
    Ik zou zeggen succes met wachten en het komt wel goed. En als je je niet in kunt houden dan probeer je nu toch gewoon alweer dat doen er zoveel. ik heb het de vorige keer niet gedaan omdat ze dat ook afgeraden hadden omdat ik een curretage heb gehad. ik weet niet hoe dat zit bij natuurlijke miskramen.
    iedreeen succes.

    xx Joyce
     
  14. fluiter

    fluiter Actief lid

    21 mei 2007
    120
    0
    0
    Ik wacht ook nog steeds. Afgelopen week wel helder bloed verloren, maar dan is het ook weer een aantal dagen weg. Ik wacht nog even af en ga daarna denk ik temperaturen.
     
  15. wens3

    wens3 Fanatiek lid

    29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Er is bij mij niks over gezegd, dus ik denk dat het geen probleem zou zijn. Maar ik geef er zelf de voorkeur aan om nog minstens een cyclus te wachten. Ik ben er sowieso toch nog niet aan toe om weer zwanger te raken.
     
  16. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bij mij kwam het precies 5 weken na mijn curretage...
     
  17. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Na miskraam 1 direct weer zwanger. Na 2e miskraam cyclus na 4 weken op gang, na 3e miskraam ook na 4 weken op gang. Na miskraam 4 weer zwanger. Hopelijk mag het deze keer goed blijven gaan.
     
  18. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Bij mij heeft het 5 weken geduurd, 1 week langer dan normaal..
     
  19. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ben je terug zwanger?

    Waauw gefeliciteerd dan en hopelijk blijft alles nu positief verlopen
     
  20. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik snap niks meer van m'n lijf.....ik heb m'n eisprong dus gevonden en had een paar dagen geleden ongsteld moeten worden. Ik ben altijd op 10 of 11 DPO ongesteld geworden en zit nu op 17 DPO (banner klopt niet precies). Kan dit ook door de miskraam komen?
    Vanmorgen een test gedaan en die was negatief. Toen ik hem weg wilde gooien na een half uur zag ik een héééééél vaag / wazig streepje maar heb absoluut niet het gevoel zwanger te zijn....we wachten maar weer af.
     

Deel Deze Pagina