Ik zou graag ervaringen willen lezen van meiden die proluton hebben gebruikt en bij wie het WEL maar ook NIET geholpen heeft.. En bij hoeveel weken je bevallen bent. Mijn zoontje is geboren met 32.6 weken vandaar dat ik nu de optie kreeg om proluton te mogen gebruiken. Ik ga vanaf 16w t/m 36w proluton gebruiken. Ben zeer benieuwd naar de ervaringen van meiden die dit ook gebruikt hebben
Ik lees even mee. Hier ook bekend met vroeggeboortes en ben benieuwd welke opties ik ga krijgen. Hier wel een tweeling zwangerschap nu dus weet niet wat er dan wel of niet kan. Wat was bij jou de reden van de vroeggeboorte of weten ze het niet?
Bij mij was destijds niets gevonden, geen bacterie oid.. alles gingen ze toen testen maar konden niets vinden. Aankomende keer bij gyn krijg ik test dat ze baarmoederslijmvlies weg gaan halen.. toen was het goed maar nu gaan ze dat soort dingen weer uitsluiten.. Hoe vroeg was jou tweeling geboren?
Baarmoederslijmvlies weghalen? Kan dat dan als je zwanger bent? Ik ben met 2e zwangerschap mijn dochtertje verloren na 26+3 weken door heftige hellp. (zwangerschapsvergiftiging). Mijn zoontje is met 30+5 weken geboren door een korter wordende baarmoederhals, en kreeg ook ontsluiting. Ben nu zwanger van een tweeling. En heb deze week de intake bij de gynaecoloog dus dan krijg ik vast te horen wat ze nu willen gaan doen om een vroeggeboorte te voorkomen. Heb dus nog niet echt een idee wat mijn opties zijn.
Nee dat meen te niet! Dat erg! Zoiets wil je niet mee maken.. Hele heftige periode hebben jullie meegemaakt.. Wat je bij je zoontje had dat had ik ook.. Kreeg ineens lichte weeachtig iets in mijn rug, weeentimer ernaast en om de minuut een halve minuut begon ik steeds wat in mijn rug te voelen. Dus naar zh en baarmoedermond was tekort voor de periode dat ik was. Toen aan weeënremmers 45 of 48 uur maar dat mocht helaas niet baten.. Toen ik er vanaf werd gehaald begon vrij snel weer dat gevoel in mijn rug en daarna was het duidelijk, bevalling was aan het doorzetten.. Dat baarmoederslijmvlies kan volgens mij wel, denk dat ze dat nakijken op bacterien ofzo? Ik heb geen flauw idee.. Ontzettend spannend dan nu een tweeling! Kan je er van genieten of leef je ook veel in angst? Bij mij gaan ze vanaf 18w mijn baarmoedermond elke 4w controlen.. Ik ga wel vragen of het bij 28w elke twee weken gecheckt kan worden (denk ik).. Tenzij ik echt vertrouwen heb ik dat proluton.. Wanneer heb je een afspraak staan?
Ik heb proluton gebruikt een depot om de 4 dgn(dit deed bij mij niets) (daarna elke 2e dagen deed ook niets om waardes progesteron te laten stijgen hierbij gebruikte ik14 bollen utro) en ik heb gewone progesteron injecties gespoten elke dag tot 20 wkn omdat mijn progesteron waardes laag waren en bleven .. Bij deze injecties steeg de waarde Mijn vliezen braken met 31 wkn 5 dagen(longrijping en weeënremmers gehad) ik ben bevallen met 35 wkn & 2 dgn Ik was eerst in verwachting van een 2 ling helaas een vt vandaar de waardes voor progesteron Er was geen sprake van een verkorte bmm zoals ik weet
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Onze eerste zoon is geboren na een zwangerschap van 30+5 weken, zonder echte oorzaak (de placenta was te klein, maar dit zou niet de oorzaak zijn) en dus zat ik bij de tweede zwangerschap in een hoog risicogroep. Wat inhield dat ik vanaf week 14 bij de gyn onder controle kwam. Vanaf week 16 ben ik begonnen met de wekelijkse Proluton injecties en tweewekelijkse echo's waarbij tot de 24 weken ook de cervix gemeten werd. Deze werd steeds iets korter, maar niet zorgwekkend. Met 27 weken kreeg ik wat bloedingen, maar ook hier werd geen verklaring voor gevonden. Uiteindelijk met 28+3 wkn in het zkh beland met weeen en bloedverlies. Weeenremmers hebben de tijd om de longrijping hun werk te laten doen gewerkt, maar zodra ze gestopt werden heeft de bevalling helaas doorgezet. Uiteindelijk met 28+6 wkn bevallen. Uitslag van het onderzoek naar de placenta was een ontstoken placenta en een loslatende placenta, maar wanneer dit allemaal is ontstaan?? Bij een eventuele volgende zwangerschapswens moeten we eerst naar de gyn voor we stoppen met de anticonceptie.
Moeilijk soms die onzekerheid he? Vooral als ze niet weten hoe het komt. Ik vraag me af waarom ze soms kiezen voor proluton injecties en soms een pessarium. Of is dat laatste alleen bij tweelingen? Ik vind het allemaal echt onwijs spannend. Hoop zo dat ik deze zwangerschap toch goed kan uitdragen.