bijna 12 weken zwanger en bv loopt erg terug

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by liefzonnetje, Dec 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Ben bijna 12 weken zwanger, ik voed mijn eerste nog (is nu ruim 19 maanden) en wij beide hebben een streng hypo-allergeen dieet (geen koemelk,soja,kippenei,vis,noten, pinda's en appel).
    Aangezien ik niet goed weet hoe hij anders aan zijn calcium moet gaan komen en hij erg borstverslaafd is (hij drinkt nu nog 4 keer per dag, maar hoor hem niet altijd meer slikken) wil ik zolang mogelijk hem blijven voeden.

Nu loopt mijn productie erg terug (ben daarbij nu al 5 dgn aan de diarree dus dat helpt ook niet erg). Op maandag en dinsdag werk ik en kolf ik 1 keer. Ik kolf dan in totaal 30ml ondertussen maar.

Ik vraag me af of ik door moet gaan met kolven, heb er ondertussen ook niet veel zin meer in moet ik eerlijk zeggen. Maar ben bang dat mijn productie dan helemaal gaat stagneren, helemaal omdat het 2 dagen achter elkaar zijn... of kan dat nu eigenlijk niet meer aangezien ik al zolang voed?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik snap je dilemma. Het kolven wat niet goed meer lukt, dat is enerzijds een fenomeen wat bijna alle vrouwen ervaren wanneer ze lang kolven. Op een bepaald moment gaat het gewoon niet meer.....anderzijds je zwangerschap. Die zorgt dat de melkproductie afneemt. Hij zal niet helemaal stoppen en ik zou ook gewoon blijven aanleggen op momenten dat het nog kan. Zeker omdat Steven het zo hard nodig heeft. Met vaak aanleggen/kolven kan je productie nog wel wat op peil blijven maar het wordt door de zwangerschap echt fors afgeremd.

Hoop dat je hier wat mee kan.

Succes

Ilse

Share This Page