Onze kleine meid slaapt al vanaf haar geboorte prima, werd altijd 1 keertje wakker en drinkt dan, maar slaapt nu geregeld de hele nacht door. Dat is heerlijk natuurlijk, maar het betekent wel dat de melk overal zit. Gaat dit op den duur over, en/of gaat de productie omlaag? Maw, is het slecht voor de productie als een kindje 8 uur achtereen slaapt en dus niet drinkt? Ik zie mezelf trouwens niet kolven midden in de nacht. Ervaringen?
Die van mij slaapt nog niet door,maar zover ik weet past je productie zich vanzelf daar aan,..als je snachts zou gaan kolven blijf je het juist opvoeren.. correctme if i'm wrong
ja, snap ik, van dat kolven... maar het probleem is: mijn borsten weten toch niet dat het nacht is, en dat ze dan (omdat de kleine begint door te slapen) even de prodcutie stil kunnen leggen? ze hebben geen oogjes voor zover ik weet? of kan de productie overdag en snachts verschillen? ik vind een nat shirt niet zo erg, maar zou het erg jammer vinden als door die "break" snachts de productie omlaag zou gaan.... is duidelijk nog niet het geval bleek vanmorgen...hahaha
Je borsten weten idd niet of het dag of nacht is, maar na een tijdje zullen ze wel weten dat ze rond die tijd minder 'nodig' zijn, er eigenlijk geen vraag is, dus rond die tijd word er gewoon minder gemaakt. Smorgens wanneer jij aanlegt zit er weer wat melk in je borsten, de kleine gaat drinken, en je lichaam maakt weer heerlijk nieuwe verse melk aan! Misschien lekker makkelijk beschreven, maar ik zie het wel zo. Verder zou je evt nog een keer kunnen kolven als je dat wil voor je zelf naar bed gaat (als de klene dan niet drinkt tenminste) Dit kan je dan gebruiken als vriezervoorraad, voor als ze naar de opvang gaat, een nachtje gaat logeren, een dagje naar opa/oma gaat, jij een avondje/dagje weg wil !
Mijn kleine sliep vanaf 9 weken door en dat was 's ochtends dus ook spanning en lekken; soms door 2 zoogcompressen per borst heen... Dat wordt vanzelf minder. Je borsten stellen zich niet zozeer in op elke 3 of 4 uur, maar meer op tijdstippen op een dag, zo lijkt het wel. Je productie voor 's nachts zal minder zijn, maar het regelt zich vanzelf zo dat er 's ochtends weer genoeg is. En mocht je kleintje 's nachts een keer komen, dan is er ook gewoon melk. Komt goed!
Maw, het gaat waarschijnlijk gewoon goed. Bedankt dames! Ik begon me toch wat zorgen te maken gisteren en heb het lactatie forum ingeschakeld. Dus als je meer info wilt... Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.