Ik voel me zo onnozel

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door jipenjanneke, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,
    weet niet of ik dit op de juiste plaats post.
    Ik voel me zoooo onnozel. We zijn totaal niet bezig met een 2de kindje maar nu ben ik toch bang dat ik onverwacht zwanger zou kunnen zijn. Ik ben namelijk behoorlijk ziek geweest. overgeven, diaree en een zware antibioticakuur in mn stopweek. Na wat gegoogle blijkt toch dat ik nu minder beschermd zou zijn en wel onveilige sex gehad. Dus ben behoorlijk in de stress. Een 2de kindje is uiteraard helemaal welkom en ik zou het geweldig vinden maar liever op een ander tijdstip. Heb ook wat vage buikpijn en zo... dus ben benieuwd. Wie kan me gerust stellen???
    groetjes

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kreeg je geen info toen je de ab kuur ging ophalen dan? Snap het nooit dat er nog steeds mensen zijn die niet weten dat je door een ab kuur onveilig bent....

Maar hoe moet ik je dan geruststellen nu? Je hebt kans om zwanger zijn...wat kan ik dan zeggen ;)
    Waar zat je in je strip toen je de kuur begon? In het begin midden of eind?

3. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Alleen een testje kan je geruststellen.

4. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas geen info gekregen van de huisarts / apotheek. zelf ook totaal niet aangedacht. Ik weet het, superdom en onnozel...
    Antibiotica geslikt tijdens stopweek. Na laatste antibiotica tablet '
    's avonds weer met de pil begonnen. We wachten af. Als het wel zo is, is het ook prima. Van mijn eerste zwangerschap heb ik ook nooit een positieve test gehad, ze hebben het uit mn bloed gehaald... lang verhaal. maar goed ik houd jullie op de hoogte
    in elk geval bedankt voor jullie reacties.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mag eigenlijk niet dat je geen info hebt gekregen....de apotheek moet volgens mij echt zo'n brief erbij doen waarin alles staat beschreven wat te doen met ac en een antibioticakuur.

Maar als jij de kuur in de stopwerk hebt geslikt dan zit je wel veilig hoor. Nu zit je alweer aan de nieuwe strip? Dan zou ik juist nu even oppassen...

6. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    juist in het begin van de nieuwe strip onveilig gedaan, vandaar ook mijn stress. Nu afwachten wanneer mn menstruatie komt. Als het goed is vandaag, morgen of zaterdag.... (zelf met de pil is daar geen logica in te vinden) vind het toch wel super spannend... houd jullie op de hoogte....

7. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Waarom doe je geen test?

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Andersen bloedtestjte doen!

9. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil eerst de komende 3 dagen afwachten om te kijken of mijn menstruatie nog komt. daarna zal ik dan een testje doen. alleen heb ik daar niet veel vertrouwen in, bij mijn vorige zwangerschap ook nooit een positieve test gehad... bloedtest kan inderdaad ook nog. eerst nog maar ff nagels bijten... en geduld hebben

10. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat ik hier ff van me af kan schrijven! bedankt ladies!

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Afwachten dan maar....! Je kan natuurlijk wel altijd je verhaal uitleggen aan je HA om de bloedtest te kunnen krijgen ;)

12. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Als je alleen in je stopweek ab hebt gehad.. en je kuur was afgelopen voor je aan je nieuwe strip begon is er volgens mij niks aan de hand.. Want op het moment dat je eitje zich zou kunnen vormen ben je alweer aan de pil en de antibiotica is alweer uit je lijf na een dag.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh nou dan zou het idd helemaal niet kunnen!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kreeg laatst van mijn huisarts te horen dat antibiotica op zich niet de werking van anticonceptie verminderd. Wel de diarree die je vaak krijgt als je antibiotica gebruikt, daar moet je dus sowieso op letten, antibiotica of niet.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Terwijl mijn HA juist zegt dat je er gewoon standaard van uit moet gaan dat je niet veilig bent bij AB-kuurtje :)

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ik heb vaak kuurtje gehad en werd altijd gezegd dat het geen invloed had op AC
    behalve bij extreem braken of diarree

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    De apotheek doet er al een tijdje geen brief meer bij, omdat men erachter is gekomen dat er geen wisselwerking is tussen de pil en antibiotica. Het is de diarree die de pil onveilig maakt, of je nou wel of geen antibiotica hebt.

Zo moest ff mijn vak verdedigen :p

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oke:D
    Nou dan moet de apotheker die aanvulling wel even geven vindt ik....dat diaree wel de pil onveilig maakt, niet?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat staat in de bijsluiter van je pil. Als je gewoon buikgriep hebt moet je dus ook uitkijken, niemand die jou dat dan verder vertelt. Maar ik neem aan dat iedereen die de pil gebruikt wel weet dat de werking verminderd is als je diarree hebt?

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja dat klopt idd......

Nou lees hier zo vaak topics dat iemand zwanger raakte omdat die ziek was en de pil slikte dus nee niet iedereen weet dat. schijnbaar

Deel Deze Pagina