Hoi, Even een korte situatieschets: Mijn laatste menstruatie was 03/06/2012 en mijn eisprong heeft plaatsgevonden rond 17/06/12. Dit weet ik doordat ik temp en ovulatietesten gebruikt heb. Ik heb in de week voor mijn eisprong wel 3 dagen licht bloedverlies gehad, waarvoor ik naar de gyneacoloog ben gegaan en waar ze gezien hebben dat ik toen nog niet geovuleerd had maar wel op punt stond. Nu ben ik zwanger en dolgelukkig. Maar gisteren voor de eerste keer terug naar mijn gyneacoloog gegaan en waar ze een inwendige echo gedaan hebben. Ze zei me dat er een duidelijk vruchtzakje te zien was van 13 mm maar nog geen vruchtje. Gisteren was ik 5,2 weken. Volgens de gyn komt dat omdat ik waarschijnlijk nog niet zo ver zou zijn als ik dacht en dat misschien dat bloedverlies er iets mee te maken zou kunnen hebben. Of dat mijn maandstonden niet op de 3de zijn doorgekomen of zo. Dus dat het vruchtje nog geen 5.2 dagen zou zijn. Ze heeft me niet laten uitpraten toen ik over het tempen wou beginnen en dat ik zeker wist dat ik de 17de geovuleerd heb. Dus daar weet ze ook niet van. Nu had ik graag geweten wat de kansen zijn dat ik volgende week (moet teruggaan) wel een vruchtje ga zien. En of dit wil zeggen dat het vruchtje een achterstand heeft of niet? Kortom: een verklaring voor dit alles.... Hoop dat jullie me kunnen helpen en geruststellen. Groetjes
Hallo Ja je kan minder ver zwanger zijn dan je denkt, ook al weet je precies de eisprong we weten niet wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden en hoe snel de delingen en innesteling is gegaan.Dit kan dagen verschil geven en bij zo'n vroege echo geeft dit een verschil met wat je ziet. Dus het wil echt niet zeggen dat deze zwangerschap niet goed zit, je zal geduld moeten hebben tot de volgende echo. Groetjes Ineke