Hoever fietsen

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by HooyoShimbir, Apr 12, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

Jun 20, 2014
    295
    60
    28
    Maar gaat t dan echt om t gewicht van de fiets, of lichter fietsen qua ‘instelling’? Dochter heeft nu (voor t eerst) 3 versnellingen, ook wel handig.

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Beide kan van belang zijn, afhankelijk van je kind. Bij het kopen van een nieuwe fiets voor de jongste is mij uitgelegd dat bijvoorbeeld banden 16 inch zijn, het frame kan van de ene 16 inch een stuk groter zijn dan het andere. Dat klopt ook, want de oude 16 inch fiets van mijn oudste is groter dan de fiets van de jongste.

Als je dan een fiets hebt met een zwaar/groot frame, maar wel versnellingen, blijft het een zware fiets + jezelf die je vooruit moet zien te krijgen.

3. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik verdenk toch die astma hoor, de kinderen met astma die ik ken hebben minder uithoudingsvermogen/conditie. (Dl van 4 fietst ongeveer 1,5 km zonder problemen.)

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn nieuwe fiets is 17 kg (damesfiets dus) dus ik denk dat je inderdaad qua gewicht wel iets lichters moet kunnen vinden... En mogelijk met een fysio er eens naar kijken, als dat geen verschil geeft ofzo. Of wat je zelf al aangeeft, vragen aan de kinderarts. Maar zeker met 24 inch zou je er rustig fietsend toch prima naast moeten kunnen fietsen - niet dat gevoel hebbend dat je bijna omvalt...

5. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Verschilt erg per kind denk ik. Toen mijn oudste 9 was heb ik met hem volkomen onvoorbereid een tocht van bijna 40 km gefietst. Ik zou alleen gaan maar op het laatste moment wou hij wel mee. Ging prima.
    Normaal fietsten we max 5-7 km op een zondagmiddagrondje. Naar school is maar 1 km.

Mijn middelste is nu 9 en houdt niet van fietsen. Als het moet doet hij wel een rondje van 10 km zonder veel moeite. Maar hij is liever lui dan moe. Mijn jongste van 5 fietst ook max 10 km. Dan help ik hem alleen op de heuveltjes. Hij is dol o fietsen en vraagt er vaak zelf om.

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Bedankt voor alle reacties! We zullen de tips over een lichtere fiets enz gaan uitproberen. Als t geen verschil maakt ga ik t toch nog eens met de ka bespreken, ook omdat de judo ook best energie kost. Wellicht moeten we toch vaker gaan puffen oid.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    De vorige school van mijn kinderen was ook precies 2,3 km fietsen, zonder heuvel. Daar deden ze ongeveer 8-10 minuten over. Mijn dochter dan, mijn zoon fietste een stuk sneller.

8. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,186
    823
    113
    Hoi,

Onze dochter van 5 fietst met gemak 5 km naar school. Daar doet ze 20 minuten over. Fiets is eigenlijk iets te klein, trapt erg licht en wel lichting gewicht.
    Hier af en toe ook ondergewicht en hypoglykemie. Dus altijd eerst iets met eiwitten of langzame koolhydraten eten en dan pas fietsen. Sinds ze wat aangekomen is is haar uithoudingsvermogen ook echt beter en haar glucose stabieler.
    Lekker stukjes kaas, worst, pinda’s, walnoten, volgranen producten, roomboter, pindakaas, smeerkaas, witte chocolade, veel fruit en extra portie groente elke dag... heb het gevoel dat ik haar volprop af en toe maar ze is een stuk beter in haar hum en aan het einde van de dag niet zo moe meer.

HooyoShimbir likes this.
  9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Wat herkenbaar onze 3 dochters hebben hypoglykemies. Onze jongste is de enige die wel goed op gewicht zit en heeft duidelijk ook meer energie. Maar niet minder vaak hypos

10. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Mijn dochter kon snel fietsen en goed vergeleken bij klasgenootjes maar fietste met 5 al 12 km naar mijn ouders...

Share This Page