Toch wel eng

Discussie in 'De lounge' gestart door Roanchie, 28 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Al een tijdje heb ik echt last van me gehoor.
    Allenmaal wat doffer en vaak hoor ik ook niet geheel wat er gezegd word. Ik hoor dan wel wat maar kan niet plaatsen welk word het is.
    Vanmiddag toch maar de stap gezet en me ego opzij gezet om te testen. De uitslag was toch niet goed, ik hoor hoge tonen gewoon bijna niet.
    Had toch nog gehoopt dat het een propje was maar helaas.
    Gezien mijn leeftijd direct een doorverwijzing naar kno arts.
    Ik ben nu eigenlijk best wel verdrietig, en vind het eigenlijk ook best eng.
    Wat nou als ik langzaam doof aan het worden ben, ik straks niets meer kan horen, of ik word nu beperkt met wat ik nog wil doen.
    Het is eigenlijk toch wel een eng idee dat me gehoor al zo slecht is met 23 jaar.

Wie heeft dit ook? Wat kan ik gaan verwachten?

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Oe heftig! Ik hoop dat het mee valt en dat het op te lossen is met bijv buisjes.

Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Ik heb een paar weken geleden een oorontsteking gehad. Geen pijn, maar hoge piep en een dof gevoel. Alle geluiden om me heen heb ik als zeer vervelend ervaren.

Gelukkig bood antibiotica de oplossing.

3. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ben bang dat het geen ontsteking is, heb er al wat jaartjrs last van, nu alleen heftiger de laatste maanden.
    Heb ook adhd dus kan snel afgeleid zijn en daardoor ook minder goed gaan verstaan.
    Het is gelukkig enkel hoge tonen dus hoop echt dat het makkelijk op te lossen is.

4. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ik snap dat het erg heftig is allemaal. ik heb er zelf geen ervaring mee, maar werk wel met doven mensen. Mijn tip, geef je zelf er even de tijd mee. De techniek is erg ver tegenwoordig, en er is veel mogelijk mbt tot gehoorapparaten. Stel dat het in de toekomst wel steeds erger wordt, dan is er echt nog een heel scala van mogelijkheden voor je. De gehoortoestellen worden steeds beter, kleiner en multifunctioneler. Je kan ze bijvoorbeeld vaak op de tv of telefoon aansluiten. En ook daarnaast is er veel mogelijk, denk aan wek en alarm systemen die met trillen of lichtflitsen werken, een tolk die alles in typt wat er om je heen gezegd word bij bv vergaderingen (dat heet een schrijftolk) en ga zo maar door. Maar zo ver is het echt nog niet. Er is inderdaad ook een goede kans dat het met een kleine ingreep of medicatie al een stuk opknapt. Probeer je er niet te veel zorgen om te maken. De eerste stap is gezet, en het komt zeker goed. Tot slot misschien een bemoedigende gedachten die veel doven mensen hanteren: doven kunnen alles, behalve horen, ofte wel, alles wat je wilt blijven doen is zeker weten mogelijk, hooguit zal je het een beetje moeten aanpassen. :)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik hoor ook een stuk slechter, vooral de hoge tonen, maar ik heb er niet zo'n last van. Ben ook niet anders gewend. In rumoerige situaties is het wel lastig en als iemand echt te zacht of onduidelijk praat. Maak me er niet druk om, tzt evt een hoorapparaat maar voor nu gaat het nog prima.

6. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Lyso. Bedankt dit doet me toch wat beter.

De gedavhten dat ik misschien langxaam doof gaat worden maakt me best benauwd.
    Ik wou nu eindelijk een beetje gaan stappen wat mij in me tienerjaren ontnomen is. Rustig weer op de rails komen met sociale contacten . Angst eigenlijk om dat ook niet te kunnen.
    Gelukkig steunen ze me wel dat vind ik erg fijn.
    Straks even de dokter bellen, ik hoop op een snelle afspraak maar dat zal het nieuwe jaar wel worden

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier juist een gehoorgeschadiging door het stappen, beiden oor hoor ik goed genoeg voor een gehoorapp maar volgens mijn omgeving te weinig zeg maar...
    Ook heb ik aan 1 kant een gescheurd trommelvlies (als ik deze laat opereren dan ga ik niet beter horen, dus echt zinloos).
    Ik hoop dat de KNO iets voor je wilt betekenen en ik hoor dat je goed verzekert bent, mocht je een gehoor app nodig hebben.
    Succes, want het is echt vervelend!

Nog steeds zie ik jonge mensen zonder gehoorbescherming naar feesten gaan, terwijl alles 30+ oordoppen in heeft.

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik snap dat dat heftig nieuws is. Sterkte!

Mijn man heeft sinds 2 jaar een gehoorapparaat, beiden oren. Hij is nu 36 jaar. Bij hem is het een aangeboren genetische afwijking, waar hij vanaf z'n tienerjaren last van kreeg. Komt dus niet door hard geluid, oid. Daarbij heeft hij ook last van tinnitus. Zijn ouders horen beiden ook niet goed, maar zijn te eigenwijs hier iets mee te doen. Voor m'n man was het vooral i.v.m. werk, dat hij merkte tijdens bijv. vergaderingen het gewoon niet meer te kunnen volgen.

9. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wat vervelend meis. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar mijn vriend kan niet zo goed horen, maar het blijft wel al heel lang gelijk zonder dus erger te worden.

Op dit moment kan het nog van alles zijn. Probeer niet te ver vooruit te denken. Heel veel sterkte! En laat even weten hoe het gegaan is.

10. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ben et bij de huisarts geweest voor verwijzing, toen ze me metingrn zag schrok ze. Omdat bijna alle hoge tonen niet hoorbaar zijn. Daar schrok ik weer van.
    Wist niet dat het zo "heftig" was.
    5 januari heb ik een afspraak dan hoop ik toch wel wat wijzer te zijn!

Ik ben overigens nooit een staoper geweest, altans ik mocht nooit dus ben bijna nooit uit geweest.
    Nu wil ik het weer een beetje gaan oppakken, dus lijkt me sterk dat de gehoorbeschadeging daardoor komt.
    Wel heb ik al 1 festival afgezegd omdat ik tegen die tijd nog geen doppen voor me oren zou kunnen hebben.

11. Sweetpie

Sweetpie Niet meer actief

Neem aan dat ze je trommelvliezen ook goed bekeken hebben?
    Een piepklein gaatje in je trommelvlies kan al heel veel met je gehoor doen!

12. Sweetpie

Sweetpie Niet meer actief

Het dichten van mijn trommelvlies heeft een wereld van verschil gemaakt voor mijn gehoor!!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maak je niet meteen te druk over dat je misschien wel doof wordt, dat hoeft helemaal niet zo te zijn! Misschien zit er wel vocht achter je trommelvliezen of staan ze verkeerd. Of niet en blijft het hierbij. Ik hoor ook hoge tonen niet teveeln hoor dus over het algemeen wat slechter, is prima mee te leven hoor :)

14. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ze hebben geloof ik niet uitgebreid gekeken enkel met het oordingentje, hij was helemaal schoon.
    Volgende week staat de afspraak met de kno dus ben wel benieuwd wat hun gaan doen nu. Vind het eigenlijk ook allenmaal maar erg spannend/eng (watje dat ik ben;))

Mijn gehoor is denk ik toch wel stukje verder dan enkel iets niet horen, ik hoor namelijk vaak ook klanten helemaal niet goed, dit iriteerd zowel mij maar ook de klant

15. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Vanmiddag bij de kno geweest, helaas geen goede uitslag te horen gekregen.
    Me gehoor is vrij slecht, gelukkig dan wel de hoge tonen die ik gewoon niet hoor. Me oren zien er prima uit geen beschadigingen en schoon, het zit dus in de slakkengangen. Er werd geadviseerd om een gehoorapperaat te nemen.
    Ik weet totaal niet of ik er aan toe ben om al een gehoorapperaat te nemen, bij me ouders is het eigenlijk al vast dat dit er gaat komen.
    Ik voel me eigenlijk best verdrietig en behoorlijk bang!
    We weten dus ook niet of ik in de loop der jaren doof ga worden, moet voor nu ieder 2 jaar testen en dan hopen dat het niet slechter word

16. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    joh, wat rot voor je. Ik worstel ook met mijn oren, ik heb niet veel gehoorverlies (alleen in de hoge tonen, normaal verlies voor mijn leeftijd) maar ik heb tinnitus en hyperacusis. Ik weet hoe rot het voelt om zoveel gedoe met je oren te hebben. Sterkte!

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wat vervelend, vooral omdat je niet weet of het nog slechter gaat worden.

Het is in ieder geval voor nu op te lossen ook al is het niet wat je wil. Nu rustig de informatie verwerken.

18. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wat vervelend meis :(

laat het even bezinken. Gehoorapparaten zie je gelukkig niet meer zo duidelijk zitten. Mijn schoonmoeder heeft er 1 die eruit ziet als een oordopje.

Deel Deze Pagina