Hoever gaan voor sport?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suus1983, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Mijn zoontje speelt speelt tot nu toe wel 1e klasse of hoofdklasse, dus dan ligt het vaak ook wat anders inderdaad.

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja dat vind ik ook. Dan zou ik er ook wat meer rekening mee houden. Mijn man vroeger ook en toen hoefde ik niet aan de weekenden te komen maar nu hij in het bierteam zit heeft hij soms nog steeds het idee semi prof te zijn. :roflmao: Alleen weiger ik daar langer in mee te gaan.:D

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Hahaha groot gelijk!!

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Oef, ik schrik hier een beetje van. Elke dag met sporten van de kinderen bezig zijn, je weekeinden opofferen voor wedstrijden ver weg, bardiensten etc... Daar moet ik echt niet aan denken. Man werkt ook nog in het weekeind, dus dat zou dan allemaal op mij neerkomen...

Mijn oudste zit nu nog alleen op zwemles, maar ik denk dat ik toch een beetje ga sturen richting individuele sporten.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is man dus coach dus daar hoeft niemand verder iets aan te doen. Een andere ouder is manager en zorgt voor wedstrijdformulier en aanmelding aan de wedstrijdtafel.
    Voor fruit hebben we idd een schema evenals voor rijden. Geen wastas hier want tenues moeten allemaal zelf aangeschaft worden. Alleen de keeperstas is er maar dat kun je niet wassen en die gaat na de wedstrijd met de volgende keeper mee. Wij rouleren nog met keepers.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Ik laat ze zelf kiezen, maar als ik zie wat ze terug krijgen van de teamsport vind ik het alle moeite waard. Mijn oudste heeft zo'n leuke vriendengroep erdoor. Echt super.

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wat is dat fruit dan? Dat kunnen kinderen toch gewoon zelf mee nemen?

Net als een was tas?? Kan iedereen toch zelf even wassen?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Fruit is alleen bij hockey, gebeurde 30 jaar geleden al hier en nu dus nog steeds. Ach, zoveel werk is dat toch niet?

En de wastas. De shirts (bij voetbal het hele tenue) zijn van de club en die moeten gezamenlijk gewassen worden zodat het niet allemaal een andere kleur heeft na einde van het seizoen.

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hahaha wat ben ik blijkbaar nog heerlijk naïef hierin :roflmao:
    Voetbal moet je hier in ieder geval zelf aanschaffen weet ik toevallig. Bij de meeste sportclubs volgens mij...

Ik weet dat ze op een voetbalclub hier grote wasmachines hebben voor de eerste elftallen enzo. Maar voor de kinderen gaat alles gewoon mee naar huis.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Dat kan ook. Hier lenen ze de wedstrijdkleding en krijgen (huren 9 euro per jaar) ze een presentatiepak. Voordeel daarvan is dat je die zo kunt omruilen voor een maatje groter.

pietje1987 vindt dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.294
    25.760
    113
    Pfff als ik dat zo lees, ben ik nu nog blijer dat oudste dochter hockey niks vond :D
    Hier is de stelregel dat het haalbaar moet zijn en dat betekent dat er grenzen zijn aan wat we voor de sport kunnen doen. Mijn jongste dochter werd vanuit de dansschool vorig jaar aangemoedigd om auditie te doen voor de voorselectie. Bij voorbaat heb ik toen gezegd dat het wel te regelen moest zijn, anders ging het gewoon niet door en zou ze gewoon recreatief blijven dansen. Uiteindelijk betekende het 3 verplichte lessen en nog een extra technische les (omdat ze alleen maar streetdance ervaring) per week.

Dan nog een dochter op voetbal, met 2x training en wedstrijden in het weekend. En oudste dochter danst ook 2x in de week. Het is nu net te regelen, ook doordat ik met nadere moeders een rijschema heb voor de voorselectie. Anders was het gewoon niet haalbaar. We hebben nu 6 dagen in de week een sport, komt over een paar jaar ook nog zwemles bij voor mijn zoon. Dus in dit geval: no way dat ik 106 km ging rijden voor een sport ;)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Fruit is een gewoonte bij hockey. Om de beurt zorg je voor fruit tijdens de rust voor het team.
    Is zo gebeurd hoor en leuk als iedereen steeds wat anders bij heeft.

pietje1987 en suus1983 vinden dit leuk.
  13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Pfff, als ik dit allemaal lees hoop ik dat mijn kinderen niet voor een teamsport kiezen.
    Ik heb sowieso geen auto. En bardienst draaien is voor mij niet mogelijk wegens ziekte. Maar afkopen zou ik ook niet op zitten te wachten. De sporten zijn vaak zelf al duur genoeg en als alleenstaande moeder heb ik geen geldboom helaas.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Mijn ervaring is dat teamsport goedkoper is dan andere sporten. Voor voetbal betalen we inclusief kleding 23 euro per kwartaal. Voor turnen van dochtertje 18 per maand. Dat is 1x per week en voetbal 4 keer per week.

En als je alleenstaand bent en geen auto hebt is daar echt wel begrip voor op te brengen. Wij hebben ook ouders in het team die geen bardienst draaien of niet vaak meerijden. Soms is de situatie niet anders.

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Dat scheelt wel inderdaad. Nou, tegen de tijd dat ze een sport mag kiezen, ga ik ook nog wel informeren. Voorlopig zit ze nog op zwemles.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.468
    17.411
    113
    Hier ben ik dat ook niet van plan. Nu zitten de oudste 2 nog op zwemles maar stel dat ze straks alle 4 een andere sport doen... ik zal praktisch alles moeten taxiën omdat er in het dorp niks is. En man is heel de week weg. Ik heb echt geen zin om elke dag voor sport te rijden èn ze alle 4 mee te moeten nemen. Weekenden zijn ook uitgesloten ivm werk.
    "Gelukkig" zijn ze pas met a bezig, moet b nog en liefst nog meer

floppie888 vindt dit leuk.
  17. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Zo gaat het bij ons idd ook.

18. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier een dochter op handbal
    Nu nog 1x per week training en 1 wedstrijd. Ben coach van het team en help mee met training geven. Daarnaast doe ik de ledenadministratie

Volgend seizoen 2x trainen bij de club en wedstrijd zaterdag. Op zondag van 9-12 uur selectie handbal. Ze vind het erg leuk en waarom dan nee zeggen

Daarnaast heb ik een was en rij schema gemaakt begin van het seizoen weet iedereen waar hij of zij aan toe is en dan onderling regelen
    Bardienst is 1x per jaar en ik krijg datums door en plan ik ook in niet eerst van te voren vragen maar in gedeeld en dan onderling maar ruilen

Jongste nu nog op zwemles maar traint al wel mee en af en toe een toernooi, ja bijna de hele zaterdag met de sport bezig

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    En wat als je kinderen dat nu wel heel graag willen? Weekends uitgesloten, dan zouden ze al niet voor een teamsport kunnen kiezen?

20. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Als moeder van een meisje van 8 maanden lees ik even mee, puur uit nieuwsgierigheid. Voorlopig nog geen sport aan de orde. :)

Ik snap echt dat als je meerdere kindjes hebt, het een hele toestand is, dat sporten. Maar op een gegeven moment dacht ik wel even bij het lezen: daar ben je zelf bij geweest. Als je veel kindjes hebt, dan is het nu eenmaal onvermijdelijk dat planning heel belangrijk is. Maar om kindjes dan sporten die ze leuk vinden te ontzeggen....Overigens vind ik de afstanden die ts noemt voor 'kabouterhockey' ook wel erg ver gaan hoor.

Deel Deze Pagina