Toch eens even het volgende hier neerleggen, want ik vind het maar vreemd allemaal... Het was mij al een paar keer opgevallen dat ik telkens vrij aan het begin van mijn menstruatie (cd1 of cd2) ontzettend veel slijm heb, echt dat "vruchtbare" slijm, wat overal wordt beschreven bij de eisprong, zeg maar; dat rekbare, heldere. Nu vraag ik me dus af of dat het slijm is wat met de menstruatie afkomt van de baarmoeder, dat het dus echt bij de ongie hoort, of dat het gewoon echt het gebruikelijke vruchtbare (eisprong-)slijm is. Dit is iets van de laatste paar maanden, dus ik heb dat niet altijd gehad. Ik had van de week nl. goede hoop m.b.t. de kans op een zwangerschap, was maandag 1 dag overtijd, maar zwangerschapstesten waren nog onderweg. Heb toen een ovulatie-test gedaan en die was meer dan vet positief! Kan het zijn dat ik 2 keer ovuleer, en zo ja, is dat problematisch? Ben nu 2 jaar van de pil af, begin vorig jaar 8 weken zwanger geweest, tot op heden geen succes meer...
Hoi Kabouter Klus, je kunt ip niet zo tijd uit elkaar een eisprong hebben in één cyclus. Het slijm bij je menstruatie heeft echt met je menses te maken en niet met een eisprong. En waarom op dat moment je ovutest positief is weet ik niet, moet ik je helaas het antwoord op schuldig blijven. Groetjes Brigitte