Hoever loopt jou bijna-kleuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mavi derya, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hahaha maar hij heeft pech hoor want zijn zus zit in de wagen dus die vlieger gaat niet op.. :D
    Maar met een dagje winkelen ofzo neem ik nog wel een buggy mee zeker met de hele dag weg want dan slaapt hij er nog in 's middags

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.487
    3.940
    113
    Vrouw
    Geen idee hoeveel km, maar een dagje dierentuin of Efteling gaat vanaf 2 jaar zonder buggy. Af en toe til ik hem dan een stukje, maar dat is vaak omdat we anders heel lang bij hetzelfde blijven staan.
    Met boodschappen doen loopt hij ook. Je moet alleen geen haast hebben en er alle tijd voor uit trekken...

3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier 2.5 en loopt gerust een half uur tot een uur mee. En dan heeft hij ongeveer 2x zoveel gelopen als wij haha die maakt nogal wat omweggetjes. Maar goed wij hebben een hond en gaan dus ook vaak wandelen, hij gaat zeker 1x p dag mee maar ook vaak 2 of 3 keer. Laatste tijd pakt hij ook weleens zijn step of loopfiets maar meestal loopt hij gewoon.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier is de oudste 2,5 en die loopt echt al flinke stukken. Zaterdag de hele dag zelf door de dierentuin gewandeld.

Ik zou het hem gewoon wat moeilijker maken. Geen buggy/plankje voor hem mee. Dan moet hij wel gewoon lopen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.176
    8.903
    113
    Geen idee hoe ver ze kan lopen. De oudste liep met 2,5 al veel en met vier jaar gemakkelijk vijf kilometer. De jongste is wat makkelijker, vindt de kinderwagen wel best (ze zit er niet meer in, maar dat is omdat wij dat niet meer willen ;)). Ik denk dat ze vijf kilometer misschien wel zou halen, maar misschien ook niet. We zullen het binnenkort weten, want dan is de avondvierdaagse en dan mag ze een avond meelopen. De oudste (dan net 7) wil de 10 km lopen, maar dat doen we nog maar even niet. :D (Als de vijf dit keer alle avonden zonder mopperen gaat, mag ze het van mij volgend jaar proberen.)

6. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Sinds ze hier konden lopen heb ik zo min mogelijk de buggy mee genomen. En ze liepen/lopen altijd mee met het uitlaten van de honden. De jongste van 3,5 loopt met gemak 10 kilometer en hoor je niet. De oudste idem. Maar denk dat dat komt doordat ze dus al vrij snel lopend mee gingen met de honden uitlaten. Iedere dag minstens 2x dus die bouwden echt wel wat op vermoed ik.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Mijn peuter van bijna 3,5 loopt ook heel slecht. Hij vindt het niet leuk, is moe, ook op de loopfiets is hij na een km al moe. We doen het wel regelmatig, maar het is echt niet zijn ding, blijkbaar.
    Gisteren waren we aan het kamperen en liep hij in zijn eentje terug vanaf de speeltuin en toen hoorde ik hem al mopperend in zichzelf aan komen, dat hij moe was en dat het zo ver lopen was, haha.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Onze kids hoeven gelukkig nooit meer getild te worden.

Onze combi kinderwagen met wandelwagen is verkocht. Gebruikten we toch al nooit meer. We hebben nog wel een buggy, maar die ligt te verstoffen in de kofferbak van mijn vriend auto. Kan me niet heugen wanneer we dat ding voor het laatst gebruikt hebben.

Beide kids zijn dan ook gek op lopen en wandelen. Liefst zo lang en ver mogelijk.

Een middagslaapje doen ze beiden al heel lang niet meer. Aiden was 3 toen hij daarmee stopte en Finley net 2 jaar. Ze gaan 's avonds naar bed om 19.30 uur en slapen van 20.00 uur tot 07.00 uur.

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochtertje wil persé altijd lopen, loopt met gemak ook wel 4 a 5 km. Ze slaapt sinds 2,5 jaar niet meer overdag. Heeft wel een inzinking in middag en dan moet ik ook niet te ver met haar gaan lopen. Maar in ochtend tot een uur of 3 kan datbest.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here.. En als we bijvoorbeeld naar de duinen gingen kon ze met een jaar of 4 zonder moeite de 5km wandelroute lopen.
    Maarja, dat is lekker struinen door bos en duin.. Dat is sowieso leuker natuurlijk.

Maar ik denk wel dat het lastig vergelijken is.
    Dochter ging al vanaf dat ze kon lopen overal lopend mee naar toe.
    Ik had zelf toen zelf geen fiets en auto dus alles ging lopend.
    Dan loop je sowieso al veel vaker.
    Dus dan is het niet zo gek als ze tegen de tijd ze naar school gaat zonder veel moeite 5km loopt.
    En nog steeds wandelt ze graag trouwens.
    Recent ben ik begonnen met hardlopen en ze staat al te trappelen om een keer mee te mogen.
    Vrijdag heb ik echter wandeldag in mijn schema.. Dus we gaan SAmen wandelen.

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn zoontje is nu 3 en doet geen slaapje meer sinds hij 2 en een beetje was. Het is 's ochtends wel een langslaper als hij niet naar de creche moet. Maar lopen? Nee joh! Daar is de buggy voor of de armen van mama of papa! Toch niet zelf gaan lopen zeker...?!? :)

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Mijn dochter van bijna 4 kan 1 a 2 km lopen gok ik, als we een dagje pretpark ofzo doen. Maar naar de supermarkt (10 min in normaal volwassenen tempo) red ze nog niet. Ze heeft dan 'zere benen', door haar hms. Als ze afleding heeft door vriendjes etc dan loopt ze wel langer zelf, maar dan gaat ze over haar grenzen heen. Naar de stad, dierentuin of bos neem ik daarom altijd de Tula draagzak mee.

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Hier een loopgrage meid, die rent het liefst de hele dag overal naartoe. Grote afstanden gaan ook heel goed, wandelen vind ze heerlijk.
    Dat slapen herken ik hier ook. kleine slaapkoppie (maar ze is niet moe, zegt ze dan hihi)

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Geen idee eigenlijk, ze fietsen altijd. Ik loop zelf en mijn peuter gebruikt een loopfiets, duurt me anders veel te lang.

We bewegen wel heel veel maar lopen geen grote afstanden, misschien maar eens wat meer doen.

15. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dat ik daar niet aan gedacht heb.. mijn oudste is ook hypermobiel en kon ook slecht ver lopen nu met steunzolen gaat het wel beter.
    Omdat mijn zoon pas met 19mnd ging lopen zijn we bij de fysio geweest en daar vond ze hem wel flexibel maar de test is pas vanaf 5 jaar geloof ik..
    Misschien moet ik toch nog maar is terug naar de fysio terug..

16. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Lopen staat hier ook gelijk aan zeuren... Na 1 straat is hij al moe... Niet omdat hij het niet kan maar omdat hij het gewoon niet leuk vindt. Een paar kilometer fietsen gaan prima. Dat vindt hij ook leuk. Ik vindt 5 km best ver eigenlijk voor een kind van 4... Maargoed.. Het is waarschijnlijk ook wat je ze aanleert.

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Hier kan ze best goed lopen. Geen idee hoe ver precies, maar naar het winkelcentrum is ongeveer 3 km heen en terug dat doet ze wel zonder zeuren. En een dagje winkelen in de stad is ook geen probleem. Het gaat alleen niet zo snel altijd...:p

18. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.031
    3.287
    113
    Mijn zoon van bijna 3 loopt ongeveer 5 à 6 km zonder problemen. Als er wat te doen of te zien is, nog wel meer. We hebben geen wagen of buggy meer omdat hij daar toch niet in wilde. Als hij echt heel moe is, of heel dwars, draag ik hem in de Rose and Rebellion op mijn rug.

19. Babypink

Babypink Lid

14 jun 2015
    93
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dochter van bijna 4 loopt 6 km zonder problemen. Vindt zelf zelfs leuk! Ze doet dat stuk trouwens ook prima op de loopfiets of haar gewone fiets.

Qua slapen: sinds haar derde verjaardag slaapt ze niet meer overdag. Ze ligt er meestal 's avonds tussen 19 en 19:30 uur in en op werkdagen maken we haar om 6:30 uur wakker. Op niet werkdagen wordt ze uit zichzelf wakker, meestal rond 7:30 uur

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja typisch genoeg is 5km bos ook beduidend verder dan 500m naar dr supermarkt ;)

Deel Deze Pagina