Hier zit de door ons gekozen basisschool ongeveer 7 kilometer van ons huis vandaan. De dingen die wij van de school in ons eigen dorp hoorden en horen bevallen ons totaal niet. Vandaar dat wij gekozen hebben voor een bassisschool een dorp verderop, bevalt enorm goed overigens.
Goh, rustig lopen met 2 kinderen, 15 min. Fietsen met 1 kind achterop en 1 kind dat zelf fietst: 7 min. Alleen fietsne met 2 kids op de fiets: ong. 5 min.
5 minuten op de fiets, 10 minuten lopen en 10 minuten met de auto! Met de auto moet ik echt helemaal omrijden, dus doen we alleen met slecht weer en/of als ik uit mijn werk kom o.i.d.
Hier zat tot een paar jaar geleden de basisschool om de hoek maar ze hebben in dit dorp bedacht de 5 basisscholen in 1 gebouw in de buitenweg te proppen. Nu moet ik dus een minuut of 10 fietsen.
ik woon vlak naast een basisschool. kan d'r zo vanaf de galerij het schoolplein op gooien als ik wil maar denk niet dat dit de school wordt. wel makkelijk zo dichtbij. maar ik weet niet zeker of ik hier blijf wonen. en ze zit nu op een dagverblijf tegenover het huis en werk (basisschool) van m'n moeder. mijn moeder brengt haar nu ook 's ochtends op weg naar het werk naar het dagverblijf (lees, overkant van het plein) en dat zal later ook met school moeten. mijn moeder kan d'r niet naar een school in een andere wijk gaan brengen. dus een dilemma voor mij. school dichtbij met mogelijk vriendjes uit de buurt maar een opvangprobleem 's ochtends... of naar de school naast het dagverblijf waar ws ook kindjes van het dagverblijf naar toe gaan die ze kent. en m'n moeder kan d'r naar school brengen op de dagen dat ik het niet red. en het is maar 10 min. fietsen van m'n huis. dus ook te doen. heb nog even de tijd om na te denken.
nog geen minuutje op loopafstand. Ik heb hier 3 scholen binnen een straal van 500 meter. En dit is de "verste" van de 3. Maar wel de leukste. Maar uiteraard luxe positie
15 minuten fietsen, ze zitten beide op speciaal basis onderwijs, dus had daar geen keuze in. Anders was het 2 minuten lopen geweest ongeveer.
13 minuten flink doorfietsen met 2 kids op de fiets en dan ben ik bij school. Lopen is geen optie en als ze zelf fietst dan doen we er bijna een half uur over. Wij hebben niet gekeken naar afstand maar of de school bij ons past.
5 minuten met de auto. hij zit in een andere wijk op school. dit bewust gedaan omdat we montessori onderwijs wilde. het is totaal geen probleem dat hij niet in de wijk op school zit. want doordat het montessori is komen alle kindjes van die school uit heel onze stad. dus in elke wijk wonen er wel wat kindjes van school. En met de auto is hij zo opgehaald bij vriendjes als hij gaat spelen.
Hier strax 7km, moet ook het centrum van den haag door om er te komen. Was de enige school die echt bij ons aansluit en met goede prestaties. Zie er wel eens tegen op dat het ver is maar heb het er zeker voor over.
Wij moeten 5 minuten met de auto of 20 minuten fietsen. En met die onweersbui die hier nu hangt te dreigen, word het vandaag de auto. Wij hebben trouwens geen school dichterbij, we wonen in het buitengebied.
We hebben twee scholen op, denk ik, 200 meter van ons huis. En nog een school op een meter of 500. En dan nog een flink aantal wat verder weg, maar ook nog goed binnen bereik. J. gaat of naar één van de twee scholen die het dichtstbij zitten of naar een school verder weg (ze staat op beide ingeschreven). Had de school die verder weg zit één van die dichtstbijzijnde scholen geweest, dan was ze zonder meer daar naar toe gegaan.
5/6 min fietsen. Hier vlakbij (5min lopen) ook een school, maar die vond ik zo groot, daarom voor een andere school gekozen. Hoop maar dat dat straks geen probleem wordt met vriendjes in de straat. Vond het lastig kiezen. Nog paar maandjes, dan weten we het.