Hoever wonen jullie van school af?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Smurf1985, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

20 minuten lopen en dat is net te ver. wij hebben nog geen continuerooster dus tussen de middag zou mijn zoon maar 20 minuten hebben om te eten. we hebben om die reden besloten hem te laten overblijven.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    10 minuten lopen
    5 minuten op de fiets
    Echt heel fijn zo dichtbij!
    Door het park heen dus lekker veilig :)

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Het is voor ons 5 minuten lopen naar school, vind het wel heerlijk.

Als de school wat verder is kan dat prima maar je moet dan ook rekening houden met speelafspraakjes waarvan de vriendjes misschien ook 10 min van school wonen maar dan net de andere kant op. Dat maakt afspreken wel lastig.

Vroeger woonden wij 10 min. fietsen van school af, maar we zaten op een streekschool (wij woonden het dichtstbij) dus daar sprak je nooit af na schooltijd.

4. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wij wonen 5 minuten lopen van de school vandaan.
    Ik zou niet verder dan 10 minuten fietsen van de school af willen wonen, aangezien ze hier maar 3 kwartier pauze hebben tussen de middag en ik 3,50 per keer overblijven toch wel aan de dure kant vind.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn oudste zal wanneer hij het er aan toe heeft (hij gaat zeer waarschijnlijk langer peuteren) naar de basisschool op 3,8 km van huis. Een eind fietsen, maar het is prima te doen. Bij deze school hadden we het idee dat die het beste aansloot bij onze zoon.
    Hij zal dan over moeten blijven, als hij meteen het volledige programma gaat volgen.

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    3 km... wij gingen voor een goede school, afstand maakte ons niet zoveel uit, wel bewust gekozen voor de school met continurooster.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochter zit op 200 meter van huis. En mijn zoontje gaat naar so en dat is 6 km en 15 min met de auto (als er geen file staat )

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier zit de school op 500 meter afstand. Als we binnendoor zou lopen via tuin en plantsoen dan is het 300 meter. We zijn hier pas komen wonen en hebben echt gezocht vlakbij de school waar we de kinderen al ingeschreven hadden.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    3 minuten.
    school zit in dezelfde straat als dat wij wonen

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij zijn verwend en wonen tegenover de school waar alyssa op zit.
    Groep 1 kwam alleen uit de deur aan het eind van de straat dus moest wel de straat door lopen.
    Later (vanaf groep5 niet ongeveer) moet ze naar een andere locatie maar die is ongeveer 5minuten lopen.
    Erg verwend dus.

Liefs doris

11. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

10 min lopen, 5 min fietsen.

12. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    iets meer dan 5 minuten fietsen, lopen 10-15 minuten. Zit wel een school dichterbij maar die is mij veel te groot

13. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    4 minuutjes lopen. Ideaal!:)

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

6.4 km hier vandaan. Dus 10 min. Met auto incl parkeren ets. En half uur fiesten door de polder vlakbij zee (lees: altijd wind).

15. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hier 5 min op de fiets 10 min lopen.

16. lies276

lies276 Niet meer actief

Met de auto 10 min. en op de fiets ongeveer 20 min.
    Wij hebben gekozen voor een school die kwalitatief beter is dan de school hier in het dorp en die qua identiteit veel beter bij ons past.
    De kinderen blijven altijd over tussen de middag (alle kindjes op school overigens).
    Vriendjes en vriendinnetjes wonen dus ook niet om de hoek, maar ik vind het geen probleem om te halen en te brengen. Wij hebben tenslotte voor deze school gekozen.
    Er zijn wel meerdere ouders bij ons in de buurt die voor deze school hebben gekozen, dus ook in de buurt vallen ze niet echt buiten de boot.

17. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
  18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier nu 1 min. Fietsen!
    Over een paar weken is het +/- 3.5km.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Minder dan 1 kilometer lopen

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier is het zon 7 km denk ik. maar met de bus. en ze loopt zon 500 m naar de bus.

de kleuterschool is denk ik 3 min fietsen ofzo.

Deel Deze Pagina